  • Data: 2011-12-01 18:07:50
    Temat: Re: Skarga na doreczenie komornicze - jak?
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak - pójść i zapłacić.
    >
    > Pozostawianie zawiadomienia na drzwiach jest jak najbardziej
    > dopuszczalną (i jak widać) skuteczną praktyką.
    >
    > '. Do doręczenia zawiadomienia należy stosować art. 131-142 k.p.c. I tak
    > zgodnie z art. 138 kpc jeżeli doręczający nie zastanie adresata w
    > mieszkaniu, może doręczyć pismo sądowe dorosłemu domownikowi (małżonce),
    > a gdyby go nie było - administracji domu, dozorcy domu lub sołtysowi,
    > jeżeli osoby te nie są przeciwnikami adresata w sprawie i podjęły się
    > oddania mu pisma. W razie niemożności doręczenia w sposób przewidziany
> [...]
    Nie bylo to pozostawienie w drzwiach, tylko w furtce i to na wysokosci
    klamki, a nie gdzies wysoko. Poza tym, jak juz napisalem, nie bylo to
    zabezpieczone zadna koperta itp. Oznacza to, ze komornik moze praktycznie
    wszystko i jego nie dotyczy ustawa o danych osobowych etc?! A co jesli,
    jak wczesniej napisalem, ta kartka gdzies by sie zapodziala/zostala
    zniszczona z przyczyn losowych (deszcz, pies, wiatr,...)? Dluznik by
    wowczas nie mial pojecia o postepowaniu, przez co narazony bylby na
    dodatkowe koszta.

    No i druga sprawa - termin. Czy to jest jakos ustawowo uregulowane, w
    jakim terminie dluznik ma sie wstawic u komornika? Przeciez takie
    dzialanie, ze mam byc jutro, jest chore i dziala na szkode dluznika,bo on
    (z przyczyn losowych) moze niemiec mozliwosci dotarcia w ciagu kilku
    godzin do biura komornika. Przez co moze zostac na dluznika nalozona
    kolejna oplata/kara...