    From: Dariusz <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skanowanie portów
    Date: Tue, 05 Feb 2002 03:23:17 +0100

    "Robert W. Jaroszuk" wrote:

> [...]
    >
    > ROTFL.
    > Z ciebie.
    >
    > ; > ; Logi niewatpliwie identyfikuja osobe, zatem sa danymi osobowymi, a zatem
    > ; > ; ich archiwizowanie, przetwarzanie podlega Ustawie.
    > ; >
    > ; > Logi identyfikuja maszyne, z ktorej nadeszlo polaczenie, a nie osobe, co
    > ; > juz bylo tutaj kilka razy udowadniane.
    > ;
    > ; Taki dowod przez nie wprost przeciez juz przeprowadzilem.
    > ; To ty musisz udowodnic, ze zaden log nie umozliwia identyfikacji osoby.

    Mowisz do lustra ?
    > To twoja chora teoria i nie mam zamiaru po raz n-ty udowadniac ci ze sie
    > mylisz.
    To nie jest zadna teoria a dowod nie wprost. Matematyka na poziomie
    szkoly sredniej.

    Dla uznania IP, logu za dana osobowa wystarczy istnienie nieuciazliwej
    procedury, ktora dla
    okreslonego IP znajdzie i przyporzadkuje wlasciwa osobe.

    Grupa Echelon wykazala publicznie , ze jest to mozliwe.
    Czyli ze istnieje takie IP i istnieje nieuciazliwa procedura, ktora
    pozwala zidentyfikowac osobe po tym IP
    Zatem to IP jest dana osobowa.

    A jezeli istnieje IP ktore zostalo uznane za dana osobowe,
    to oznacza, ze IP{ moze zostac uznane za dane osobowe
    a zatem przetwarzanie logow, ich archiwizowanie, moze zostac uznane za
    przetwarzanie danych osobowych,
    a zatem podlega Ustawie.

    Aby powyzszemu zaprzeczyc, musialbys udowodnic, ze zaden IP nie
    umozliwia zidentyfikowania osoby.
    A ze taki dowod jest niemozliwy pokazala juz grupa Echelon.

    > ; Takiego dowodu nie przeprowadzisz, poniewaz istnieje co najmniej jeden
    > ; log , ktory umozliwil
    > ; identyfikacje osoby.
    > ; Grupa Echelon przeprowdzila ta operacje i udowodnila, ze log moze byc
    > ; uznany za dane osobowa, poniewaz
    > ; juz numer IP pozwala na zidentyfikowanie osoby.
    >
    > I wtedy sie obudziles?
    Nie.
    Wtedy uznales, ze IP tez moze zostac uznane za dana osobowe, a zatem
    archiwizowanie logow, ich przetwarzanie, moze zostac uznane za
> [...]

    > ; > ; tych spraw w ukryciu, nieformalnie.
    > ; >
    > ; > Oczywiscie ze nie istnieje.
    > ; > Ale z drugiej strony, nie chce mi sie z toba o tym gadac.
    > ;
    > ; Ale ja jednak nalegam, jako ze publicznie zaoferowales swiadczenie
    > ; uslugi.
    > ; A moje zapytanie dotyczy jedynie odpowiedzi, czy usluga jest wykonywana
    > ; z przestrzeganiem przepisow Ustawy.
    >
    > Musi byc i jest.
    > Jednak nie bede z toba o tym rozmawial, gdyz nie zostalem do tego

    Odpowiadajac w ten arogancki sposob wystawiasz zla opinie swojemu
    pracodawcy.

    > ; > O, coz za zmiana pogladow.
    > ; > Czyli laczenie sie z portami od 1 do 65534 (pomijam port 65535), to nie
    > ; > skan ?
    > ; Raz jeszcze.
    > ; Prawna definicje skanowanie portow podalem juz 5 razy.
    > ; Moze powtorzyc jeszcze 100 razy.
    >
    > To powtorz.
    "
    dotyczy to w szczegolnosci powolanego linku
    http://pub.bna.com/eclr/00434.htm,

    ktory zawiera prawna definicje skanowania portow

    "
    A port scan is a method of
    checking a computer to see what ports are open by trying to establish a
    connection to each and every port on the target
    computer. If used by a network administrator on his own network, the
    scan is a method of determining any possible security
    weaknesses. If used by an outsider, the scan indicates whether a
    particular port is used and can be probed for weakness.
    "
    "

    > ; > Mozna.
    > ; > Ale najpierw zapoznaj sie z oferta firmy i zorientuj sie czym firma sie
    > ; > zajmuje, a potem decyduj czy chcesz byc klientem ;]
    > ; >
    > ; > Hint: provider.
    > ; ???
    >
    > Eh...