  • Data: 2002-02-01 12:10:26
    Temat: Re: Skanowanie portów
    Od: Tomasz Śląski <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "szadok" <s...@N...terramail.pl> napisał:

    > Pytanie zatem jest takie:
    > czy skanowanie portów jest jakimś wykroczeniem przeciw obowiązującemu w Pl
    > prawu? Czy można traktować to jako próbę włamania (udaremnioną przez ww
    > firewalla), czy dopiero stwierdzenie włamania do mojego komputera jest
    > występkiem (jakim? jak ściganym)?

    Było juz niejednokrotnie wałkowane.

    Samo skanowanie IMO nie jest przestepstwem - wbrew powszechnej opinii.
    Skanowanie słuzy równiez jako narzedzie diagnostyczne.
    Równie dobrze mozna by sie przyczepic do pingowania maszyny.

    Jesli natomiast stwierdzisz skan w logach a pozniej znajdziesz z tego samego
    IP próby odpalania exploitów, testowanie na obecnosc dziur, itd. to co
    innego - wtedy to już jest usiłowanie włamania i masz prawo wystapic z
    wnioskiem o sciganie.

    --
    TOM
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE