    Subject: Re: Skan dowodu osobistego
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <o67cv5$2i8$1@node1.news.atman.pl> <o682jh$m2o$2@node1.news.atman.pl>
    <o682p7$cv9$1@node2.news.atman.pl> <o68ee0$ff6$1@node2.news.atman.pl>
    <o68j7t$t44$1@node2.news.atman.pl>
    <5888cf45$0$655$65785112@news.neostrada.pl>
    <5888d793$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <5888dd58$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <5888f0b9$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
    <588a14f7$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>
    <588acd6c$0$648$65785112@news.neostrada.pl>
    <588b1341$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <588b4f51$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <588b6ab8$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <588b7d8c$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <588bb1c5$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <588bbc25$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <1hrxzmhwfv85g$.1rjxaztf0zhe5.dlg@40tude.net>
    <588dcc9b$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <4yeg2vbvicx5.m2j3lxtpsxs$.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Mon, 30 Jan 2017 08:32:40 +0100

    W dniu 29-01-17 o 22:28, J.F. pisze:

    > Wroca, ale czy z takim wielkim hukiem ?

    Żartujesz? Minimum postępowanie wyjaśniające dla autora i aprobanta
    wniosku. A jakby się przedawniło, to i prokurator.

    > Jesli nie wszystkie, to juz mamy zarzut ...
    > Teraz tylko kwestia co z tym bank zrobi.
    > Duza kwota, ewidentne oszustwo - powinien zglosic.
    > A w papierach obslugujacy pracownik powinien byc.

    W papierach tak. W zawiadomieniu już niekoniecznie. Po za tym to się
    może rozmywać w czasie, bo o jednym zawiadomią wcześniej, a drugim później.

    > Troche za pozno :-)

    No ale to pozwala zdiagnozować problem w miarę wcześnie, a nie, że nagle
    po 3 latach okaże się, że w danym oddziale był nieuczciwy pracownik i
    poleciało kilkaset kredytów na słupy. Przynajmniej zminimalizujemy straty.

    > To by wymagalo, aby przepisali dane z tego zaswiadczenia, ktore wydaja
    > sie im zupelnie nieprzydatne.
    > A jak nie przepisza, to trzeba recznie szukac.

    Przeważnie masz je wpisane we wniosek kredytowy. Właśnie po to, że daje
    się później po tym wyszukać.

    > Cos sie w prawie zmienilo, czy za duzo strat maja ?

    W prawie zmieniło się na pewno. Co do strat, to nie mam danych
    pozwalających to określi. Problem z tymi kredytami znany jest od połowy
    lat 90-tych.

    > Kto obslugiwal powinno w papierach/bazie byc i zostac.
    > Ale po latach, to i duza czesc splacona, wiec gdzie tu zysk ?
    >
    > No i tak mi sie wydaje, ze im wieksza kwota, tym bank lepiej sprawdza
    > i zabezpieczen chce, ale moze glupi jestem :-)

    Dobrze kombinujesz, ale tu bank musi szukać równowagi z możliwościami.
    Bo jak zacznie roić "pod górkę" klientom, to pójdą do innego. Generalnie
    najtańszy kredyt jest tam, gdzie najtrudniej go uzyskać.