    From: "Plum" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Siec osiedlowa
    Date: Tue, 2 Sep 2003 11:26:39 +0200

    > Czy ktos z Was orientuje sie moze czy trzeba posiadac jakies pozwolenia na
    > zalozenie sieci w miescie przy uzyciu techniki radiowej?

    Tak - Orientuje się

    Oczywiscie że trzeba zezwolenie z URTiP na kożystanie z częstotliwości na
    jakich te użądzenia pracuja.

    >Na jakie problemy mozna sie natknac?

    Dużo papierkowej biurokracji i czasu straconego.

    >Czy spoldzielnia musi udzielic pozwolenia na polozenie
    > przewodu i czy sa z tymi pozwoleniami problemy w praktyce?

    Tak trzeba pozwolenie na kazdy metr kabla który kładziesz po bloku, jezeli
    kładziesz antene na dach to i trzeba na taka otrzymac zgode ze spółdzielni
    oraz rady osiedla. W praktyce nie chetnie wydaja takie zezwolenia (chyba
    czekaja az im sie da w łąpe - ale nie daj sie badz twardy i pisz tyle podan
    ile wlezie przeciez ty i koledzy z którymi bedziecie zakładac ta siec sa
    spolecznoscia tego osiedla, wkońcu sie zgodzą)

    Acha nie zapomnij o wykonaniu dokumentacji technicznej twojej sieci (jak ma
    wygadac, któredy beda kable leciały, w jakich korytkach, skąd beda pobierały
    prąd urządzenia typu swich, wap ), acha i po skączeniu sieci nie zapomnij
    blok zostawic w takim stanie w jakim był bo ci sieci nie odbiorą (wszystkie
    dziury pozaklejaj, i pomaluj na kolor klatki)

    A jesli chcesz zeby twoje kable leciały po elewacji to zapomnij o tym, nigdy
    sie spółdzielnia nie zgodzi.!!!

    A no i zapomniałem o najważniejszym o ząłożeniu firmy lub stowarzyszenia na
    którą(e) będzie właścicielem tej sieci bo od tak se nie moze byc sieci tak
    od tak.