  • Data: 2008-12-10 21:27:33
    Temat: Re: Sekretarka sama sobie składa wypowiedzenie
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kuba pisze:

    > Jak określić precyzyjnie osobę, której należy złożyć wypowiedzenie? KP
    > mówi, że należy je złożyć pracodawcy, ale wiadomo, że pracodawca jest
    > często jakąś jednostką organizacyjną, której podmiotowość niekoniecznie
    > musi się pokrywać z podmiotowością w rozumieniu prawa cywilnego (np.
    > może być to szkoła czy urząd). Tzn., komu w danej jednostce
    > organizacyjnej należy umożliwić się zapoznanie z treścią takiego
    > oświadczenia, żeby uznać je za skutecznie złożone.

    Art. 3 [1] kp

    > Ja bym skłaniał się jednak ku koncepcji z mojego pierwsze posta, gdzie
    > napisałem, że istotna jest możliwość zapoznania się przez kogoś
    > uprawnionego do przyjęcia tego oświadczenia woli.

    Generalnie, trudno się nie zgodzić.

    > Choć z drugiej strony, co w sytuacji, jeśli np. ludzie wysyłają wypowiedzenia, a
    sekretarka je
    > gubi albo zaniedbuje obowiązek nadania im biegu?

    Pracodawca ma się tak zorganizować, by do tego nie doszło. Zaniechania i
    windy jego pracowników, tych wyznaczonych do odbioru korespondencji
    [żeby była jasność oświadczenia kierowanego do pracodawcy nie można też
    wręczać byle jakiemu pracownikowi], są jego zaniedbaniami, tym samym sam
    pozbawiał sie faktycznej możliwości zapoznania się z oświadczeniem woli,
    ale to jego sprawa, czyli przyjąłbym że oświadczenie jest skuteczne.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.