  • Data: 2003-06-27 15:31:18
    Temat: Re: Ścieżki rowerowe
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AJA" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bdhetk$al0$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy ścieżka rowerowa może przebiegać w bezpośrednim
    > sąsiedztwie chodnika dla pieszych?

    A dlaczego nie?

    > Jak szeroki minimalnie musi być chodnik
    > dla pieszych by był chodnikiem dla pieszych.

    Taki, żeby pieszy się zmieścił ;-P

    A poważniej - w Prawie o Ruchu Drogowym szerokość chodnika nie jest
    okreśłona.

    Jako punktu odniesienia użyję prepisu mówiącego, że parkując na chodniku
    samochód trzeba zostawić minimum 1.5m - jeśli tyle chodnika zostało po
    'odjęciu' ścieżki rowerowej, to zwyczajnie histeryzujesz i się czepiasz.

    > Powiem szczerze że nie jestem
    > zadowolony z takiego rozwiązania bo:
    >
    > - zabrano mi część chodnika

    Straszne. Twojego prywatnego?

    > - wprowadzono ruch rowerów bezpośrednio obok
    > mnie jako pieszego

    Jak się nie będziesz zataczać, to problemu nie będzie.

    > - nie mam zaufania do rowerzystów dodatkowo
    > przejeżdżają tak blisko pieszego i z taka szybkością
    > że niejednokrotnie mi serce zamierało ze strachu jak
    > taki przejechał

    A jak idziesz chodnikiem wiodącym wzdłuż jezdni, to po paru minutach odwozi
    cię karetka na kardiologię?

    > Dlaczego rowerzyści nie mogą jeździć sobie po ulicach?
    > Boją się?

    Widać nigdy nie jechałeś rowerem jezdnią, bo byś głupot nie pitolił.

    > A ktoś się zastanowił jak się pieszy boi jadącego za
    > nim rowerzysty?

    Jak się nie zatacza w 'pomroczności jasnej' to czego się boi? Że rowerzysta
    rzuci się na niego znienacka jak pantera?

    > Czy ktoś się zastanowił jak ma przejechać
    > swobodnie matka z wózkiem dla dwojaczków
    > chodnikiem węższym?

    ...a z pięcioraczkami...

    > I można by tak pisać długo.

    ...i bić pianę...

    > Czy one faktycznie mogą się nazywać ścieżkami rowerowymi?

    Są stosownie oznakowane? To mogą.

    > I na koniec jak mnie zatrzyma policjant i wlepi mandat za
    > chodzenie po ścieżce rowerowej to czy to będzie zgodne
    > z prawem.

    Tak samo, jak za chodzenie po jezdni.

    > Jak się wtedy od tego odwołać?

    Rozumiem, że masz ochotę zapłacić jeszcze koszta sądowe? Bo odwołać się
    możesz, ale i tak - jak złamałeś przepisy, to karę poniesiesz.