    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ściąganie plików
    Date: Mon, 15 Aug 2005 02:41:21 +0200

    Przemek R... wrote:

    > no tu inaczej byc nie moze. Nie jestes w stanie tego sprawdzic.

    A widzisz.

    > (oczywiscie mowa o zawartosci pakietu ktory jak sprawdziles
    > mozna bezplatnie pobrac :)

    Cóż, Novell twierdzi, że ma prawa do dystrybucji - ale skąd ja mogę
    wiedzieć, czy nie kłamie, hmm? Powinienem lecieć i sprawdzać -
    porozumieć się z każdym autorem i upewnić się, czy (a) faktycznie jest
    autorem (b) warunki licencji nie zostały przez osobę udostępniającą
    pliki pobrane.

    Przy twoim paranoicznym podejściu do kontroli legalności przez
    'konsumenta' należało by to uczynić. Przy tysiącach programów i
    autorów.... Powodzenia ;->

    > Linus Torvalds

    Jaaaaaaaaaasne. Linus sam jeden od tylu lat cały kernel i wszystkie
    moduły robi... No i wychodzi, jaki jesteś 'zorientowany inaczej'.

    > a jestes pewien ze policja by Ci wczesniej nie odebrala? O ile sobie
    > przypominam to nawet tu
    > na grupie byly takie przypadki omawiane

    To co innego - policja mają stosowne przesłanki może (czy wręcz musi)
    zbadać, czy dany pojazd jest trefny (BTW: poczytałeś już sobie, co to
    słowo znaczy?), czy nie.

    Ale nigdy w życiu nie odda go bezpośrednio od ręki poprzedniemu
    właścicielowi. Co innego, jeśli zostało to odebrane bezpośrednio
    złodzejowi - wtedy mogą zrobić uprzejmość. Ale nie gdy samochód został
    już przez kogoś w dobrej wierze nabyty.

    Zwłaszcza, że poprzedni właściciel mógł mieć AC, skorzystał zpolisy i
    pojazd teraz powinien trefić jeśli już to w ręce ubezpieczyciela.

    > zalezy jaki rynek pod uwage wezmiesz :-))

    Legalny.

    Cena SuSE = 0
    Cena OpenOffice = 0
    Cena 'Do prostego człowieka' zespołu Akurat = 0

    To dlaczego jakikolwiek inny plik udostępniony bez żadnych kodów czy
    haseł oraz sam nie domagający się kodów/haseł czy głoszący, że tylko np.
    jedna konkretna osoba może go udostępniać, a wszyscy inni robią to
    nielegalnie, nie może również kosztować 0zł, hmm?

    > ale te bonusy pewnie sa dostepne na oddzielnych plytkach (tak sadze),

    Od sądzenia to są sądy ;)

    I wytłumacz mi, dlaczego nagle wciągasz do całej sprawy nośnik?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)