  • Data: 2005-08-14 18:43:06
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R... wrote:

    > no tak ale na stronie produenta mozesz sprawdzic czy rzeczywiscie mozna
    > pobrac bezplatnie czy
    > ktos sobie wystawil lewy soft. Po z atym z linuxami to bardzo trefny

    W pojedynczym pakiecie instalacyjnym są dziesiątki tysięcy programów
    (nie licząc całego systemu) autorstwa tysięcy ludzi/firm.

    I mam teraz chodzić po całym internecie i sprawdzać, czy aby na pewno
    wszystko legalne? Podobnie z muzyką.

    To winę trzeba udowodnić, a nie niewinność. Jeśli ktoś mnie poinformuje,
    że jakieś dane/programy/media/whatever zostały udostępnione bez zgody
    właścicieli praw autorskich, to oczywiście natychmiast oddam
    właścicielowi jego własność - nienaruszoną i nie uszkodzoną ;-> (albo
    umówię się z nim na zakup jego własności).

    ATSD jeśli bym np. nabył jakiś pojazd za mieszczącą się w granicach
    normy cenę (a w przypadku treści elektronicznych cena zero jest całkiem
    normalna), po czym okazało by się, że samochód jest kradziony to nawet
    nie musiałbym tak od razu pojazdu oddawać - nawet jakby właściciel
    przybył z awanturą (ochrona stanu posiadania, czy jak to się dokładnie
    nazywa...). A gdybym w przypływie dobrego serca od razu oddał pojazd
    okradzionemu, to nikt nie miałby prawa obciążać mnie za niewątpliwie
    zaistniałe zużycie i ewentualne uszkodzenia.

    Jak widać ukochana przez fundamentalistów z BSA i okolic analogia
    samochodowa jest dość obosieczna ;->

    > przyklad bo wszystki posiadaja
    > te same jadro na tej samej licencji (GPL) i caly rowniez musi zostac na niej
    > wydany.

    No popatrz. To w takim razie komercyjne dystrybucje linuxa to co?
    Złudzenie optyczne?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)