    From: "cc cc" <a...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sąsiad grozi procesem cywilnym
    Date: Sun, 25 Feb 2007 14:25:25 +0000 (UTC)

    Janek <n...@a...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam instalcję opalaną węglem do ogrzewania domu. Instalacja w pełni
    > profesjonalna, wykonana przez fachowców - komin znajduje się na dachu
    > (domek jest wysoki - 2 piętrowy).
    > Cały system już działa 5 lat - jak dotąd bez zarzutu.
    >
    > Niestety w tym roku przyszedł sąsiad z domku obok i stwierdził, że mu
    > przeszkadza dym. Że tak powiem organoleptycznie, żadnego dymu ja nie
    > czuję - żaden z sąsiadów też nigdy się nieskarżył. Nikt z pytanych
    > przeze mnie osób też dymu nie czuję.
    >
    > Sąsiad deliktanie mówiąć to typ upartego świra.

> [...]

    1. Możesz przeczyścic komin dla pewności ale z brundnego to miałbys słaby ciąg
    i smród w domu.

    2. Może się zdarzyć z pododu nietypowej konfiguracji terenu/architektonicznej
    że prądy powietrza rzeczywiście leca w okna sasiadów, wtedy rozwiązaniem jest
    np wkład kominowy podwyższajacy poziom wylotu spalin np o metr, kosztuje to
    chyba z 50-100 pln i będziesz miał spokój.

    3. sąsiad może byc uczulony na dym lub miec astmę (np jestem uczulony na dym
    tytoniowy) to plus syndrom ofiary może skończyć sie ciąganiem po sądach plus
    psuciem Twojej opinii wokoło. Pomyśl, że będziesz tam mieszkał jeszcze 20 lat.

    4. wszystkie okna są nieszczelne - nawet te nowoczesne plastiki maja specjalne
    nawiewy bo musi być wymiana powietrza.

    5. jeśli wszsytkie normy są spełnione a instalacja sprawna - to raczej nie ma
    podstaw, żeby Ci zaszkodzić wyjąwszy wezwania do sądu. Nawet astma jest jego
    sprawą, rozwiązaniem są wtedy filtry powietrza wchodzącego.

    podejrzewam, że podniesienie punktu wyjścia spalin rozwiąże sprawę, jest to
    najtańsze, a i chyba piec będzie miał lepszy ciąg.

    Powodzenia