  • Data: 2005-08-14 06:34:53
    Temat: Re: Samotna matka z dzieckiem a zasiłek
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Latinka" <....@i...pl> napisał w wiadomości
    news:dd0egt$rgf$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Bardzo prosze o poradę w następującym temacie: koleżanka sama wychowuje 14
    > letniego syna (ojciec ma ograniczne prawa rodzicielskie ze wzgl. na
    chorobę
    > psychiczną), który sprawia jej kłopoty i zostanie umieszczony w ośrodku
    > wychowawczym jakieś 300 km od miejsca zamieszkania. Do tej pory dostawała
    na
    > syna zasiłek rodzinny czy pielegnacyjny - nie wiem jak sie to fachowo
    > azywa - w kwocie ok. 150 zł. I wyobraźcie sobie, dowiedziała się, że nie
    > dość na tym, że musi płacić za ten ośrodek, to jeszcze ten zasiłek

    Ze względów oczywistych - to zasiłek na utrzymanie dziecka, nie jej. Dziecko
    przechodzi na utrzymanie podatników. Ona płaci tylko niewielką część kosztów
    pobytu syna w Ośrodku. My resztę. Zamiast pasożytować na zasiłku dla syna,
    niech wystąpi o obciążenie połową kosztów pobytu w Ośrodku ojca dziecka. Czy
    może liczyła na to, że z powodu swojej nieudolnosci wychowawczej zarówno
    alimenty jak i zasiłek dla dziecka będzie chować do własnej kieszeni.?
    Anna