  • Data: 2008-03-08 08:28:32
    Temat: Re: Sad pracy
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 07 Mar 2008 22:01:50 +0100, Johnson napisał(a):

    > Wynika z linii obrony jaką może zastosować pozwany (zarząd) "...albo że
    > pomimo niezgłoszenia wniosku o ogłoszenie upadłości oraz niewszczęcia
    > postępowania układowego wierzyciel nie poniósł szkody". Czyli jakby
    > zgłosił wniosek o upadłość to i tak byłoby w istocie to samo.

    Ja czegoś nie rozumiem: owszem, wskutek niezłożenia stosownego wniosku
    rozmiar szkód się nie powiększa (bo jest konstans jeśli chodzi o bilans
    spółki), ale jednak wierzyciel ma stratę wynikającą z tego, że spółka nie
    spłaca zobowiązań.
    IMHO w takiej sytuacji nie ma przyczyn, dla których członek zarządu
    mógłby się uchylić przed naprawieniem całej szkody.

    BTW dla mnie jest ciekawsza sprawa: założenie, że na podobnych zasadach
    odpowiada likwidator za długi powstałe przed objęciem przezeń zaszczytnej
    funkcji (bo nie dyskutuję ze szkodami wyrządzonymi podczas likwidacji,
    chociaż to chyba nie znajduje uzasadnienia w przepisie).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać