  • Data: 2009-02-19 12:13:50
    Temat: Re: Sąd polubowny, a próba ugodowa przed sądem powszechnym
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciekawe pytanie.
    > W świetle art.123 KC ("każdą czynność", czyli wychodzi że również
    > czynność prawnie nieskuteczną).

    Pytam bo np. gdyby sąd powszechny okazał się niewłaściwy dla danej sprawy,
    to można by myśleć o zastosowaniu przedawnienia na zasadzie analogii.

    Bo np. gdy skierujesz pozew do sądu polubownego gdy nie było zapisu, albo do
    sądu powszechnego gdy był zapis na sąd polubowny, to to NIE przerywa biegu
    przedawnienia.
    Ale nie wiem jak z próbą ugodową - czy też sąd powszechny okaże się w tym
    przypadku niewłaściwy?