eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
  • Data: 2024-08-08 22:06:30
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A Kościół już o tym wie?

    czymaj:

    https://www.ekai.pl/kanonista-wyjasnia-roznice-miedz
    y-apostazja-a-wystapieniem-z-kosciola/

    - Osoba składająca deklarację o wystąpieniu z Kościoła - niezależnie,
    czy wiąże się to ze schizmą, herezją, czy apostazją - nie przestaje być
    faktycznie jego członkiem. Z Kościoła nie da się wystąpić tak jak z
    jakiejś organizacji, gdzie składa się legitymację, dopełnia formalności
    i faktycznie przestaje się należeć do danej grupy. Człowiek ochrzczony,
    nawet jeśli złożył deklarację o wystąpieniu i nie uczestniczy w życiu
    Kościoła, a nawet jest do niego i do samego Pana Boga wrogo nastawiony,
    nie przestaje być chrześcijaninem, nie przestaje być członkiem wspólnoty
    ochrzczonych. Chrzest jest pewnym historycznym faktem, którego skutki
    trwają i nie można ich unicestwić, utracić. Jak pisze św. Paweł, nic nie
    może nas odłączyć od Chrystusowej miłości (por. Rz 8, 35). Dlatego osób,
    które odeszły od wiary ale później zdecydowały się wrócić, nie chrzci
    się ponownie. ,,Semel catholicus, semper catholicus" - kto raz został
    katolikiem, ten będzie nim na zawsze.

    > W spisie masz osoby deklarujące bycie katolikiem i przebywające w
    > Polsce, bo spis powszechny w Polsce się robi. Ci przyjeżdżający z
    > zewnątrz ne są Polakami i w spisie powszechnym Polaków nie uczestniczą,
    > wiec jakie ma znaczenie, czy ich 10, czy 20% przyjechało.

    No właśnie - w spisie przyjezdni innowiercy się nie spisują, po czym
    okazuje się że jak uwzględnić przyjezdnych innowiercow to katolików
    jest... więcej. Hmmmm... to się nie spina;)

    > Pewnie z tego powodu, ze i "Boga katolickiego" nie ma. Bóg, to Bóg.

    Eeee... No nie wiem - uważasz że Kościół uważa że czci tego samego boga
    co dajmy na to buddyści?

    > Katolicy, protestanci, czy nawet Żydzi oraz Muzułmanie oraz całą reszta
    > Chrześcijan niebędących Katolikami wierzy w tego samego Boga. Myślę, że
    > to może być powód tego, ze różnych kratek nie robią.
    Z tymi muzułmanami to nieco naciągane.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!