eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
  • Data: 2024-08-08 21:26:17
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.08.2024 o 20:39, J.F pisze:

    > A to już jakis objaw nienawiści.

    Bo?

    > Od "nie popieram KRK" do "wypędzić księży" droga daleka.

    Zdecydowanie. Ale to nie mój pomysł. Ja nikogo nie chcę nigdzie wypędzać.

    > Ale takie "usunąc symbole religijne z urzędów i instytucji
    > państwowych", to nie zdobędą 50% poparcia już dziś?

    A to nie jest usuwane Kościoła z życia publicznego?

    > Tylko o poglądzie mówie, przekuć to na wynik wyborczy to inna sprawa.
    > To nie jest jedyne kryterium wyboru.
    > Ale jakas inicjatywa w Sejmie może potem znależć 51% poparcia.
    >
    > na razie była sprawa prawa do aborcji, i tam zabraklo 3 głosów,
    > choc tak naprawdę więcej (215 za, 218 przeciw, 27 brakuje )

    Tylko aborcja ma - moim zdaniem - z wiarą dość luźny związek.

    > I niekoniecznie sa za obroną życia poczętego, nauką religii w
    > szkołach, czy np utrzymywaniem kapelana Policji, albo KAS.

    Zdecydowanie. Nawet nie wiem, czemu miałoby to w ogóle być jakoś
    wiązane. Przy czym kapelan m nie przeszkadza, o ile bedzie to ksiądz,
    który będzie służył wierzącym policjantom i rozumiał ich sprawy.
    Problemem dla mnie jest pokrywanie tego z funduszu Policji, no chyba, ze
    ksiądz będzie jednocześnie policjantem wykonującym normalne obowiązki -
    wówczas może być i księdzem jednocześnie, bo to jego sprawa.

    --
    (~) Robert Tomasik