  • Data: 2023-01-22 02:28:17
    Temat: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2023-01-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie podzielam Twojego stanowiska w tym zakresie, w którym z jakiegoś
    > powodu Spółdzielnia jest zobowiązana do udzielenia odpowiedzi. Bo, jeśli
    > nie ma żadnej sankcji za jej nieudzielenie, to oczywiście - co do zasady
    > - mogą zlewać nie tylko autora tego wątku, ale nawet i członka

    Ja się z tym przecież zgadzam, ująłbym to inaczej, ale na to samo
    wyjdzie. Problem w tym, że raz, nie wiemy z czym to miałaby mieć taki
    obowiązek, dwa, że nie wiemy jakich informacji domaga się od nich
    wątkotwórca. A zasada gólna jest zdaje sie taka, że z czegoś to prawo
    do informacji musi wynikać. Może wynikać np. z charakteru związku
    prawnego stron(umowa etc.), lub z wymogów ustawowych.

    > spółdzielni. Wówczas jedynie muszą pilnować, by nie zacząć zlewać
    > większości, bo przy kolejnych wyborach mogą stracić władze. Kluczowym,
    > by odpowiadać tym, którzy na te wybory chodzą - to przeważnie jest
    > jakieś wąskie grono "zaangażowanych". O ile się orientuję, to zarządy
    > spółdzielni gorąco tego pilnują i choć pogardliwie nazywają takie osoby
    > "pieniaczami", to jednak pilnują, by z nimi nie wchodzić w konflikt bez
    > istotnego powodu, a jeśli już, to pilnują, by nie dawać im argumentów na
    > niekompetencję.

    No tak jest, ale wątkotwórca ma swoje wymagania, a z tego co napisał w
    żaden skuteczny prawnie sposób nie wykazał, że występuje tu jako
    pełnomocnik członka spółdzielni. Oczywiście w administracji tej
    społdzielni mogą siedzieć jakieś średnio-fajne biurwy, ale czy to
    zmienia w jakikolwiek sytuacje prawną jeśli się uprą i go zleją?

    A jeśli ta informacja, której charakteru wątkotwórca tak nie chce nam
    tu ujawnić, jest w jakikolwiek sposób wrażliwa, to postaw się na
    miejscu spółdzielni. Potem się okaże, że jednak właściciel sobie nie
    życzył i będzie kłopot.

    --
    Marcin