eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Date: Tue, 4 Nov 2008 22:33:30 +0100
    <ge5upa$s1i$2@news.interia.pl> <ge6i7h$oqb$1@news.task.gda.pl>
    <ge74cc$dfk$1@news.interia.pl> <ge76iu$brp$1@news.task.gda.pl>
    <ge7a0s$grr$2@inews.gazeta.pl> <ge94n0$97d$1@news.task.gda.pl>
    <ge957s$3td$1@news.onet.pl> <ge967p$vd$1@mx1.internetia.pl>
    <q...@n...lechistan.com> <ge9kh7$k08$5@news.onet.pl>
    <k...@n...lechistan.com> <gebo4c$kpi$2@mx1.internetia.pl>
    <r...@n...lechistan.com> <geed8r$jvm$1@mx1.internetia.pl>
    <gef5gi$vp6$1@news.onet.pl> <gefbd1$sm0$1@node2.news.atman.pl>
    <gefji9$2k8$1@inews.gazeta.pl> <gefk19$c2o$1@node1.news.atman.pl>
    <geg0l0$t92$1@inews.gazeta.pl> <gembe0$hdj$1@mx1.internetia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0811031141560.2880@quad> <gemp7b$420$1@mx1.internetia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0811032301590.3000@quad> <gep30m$lvh$1@mx1.internetia.pl>

    On Tue, 4 Nov 2008, Steel wrote:

    > ale to jest oczywiste... nie wiem czemu cie to tak zaskoczylo?
    > jak wyprzedzasz to tez nie patrzysz w lusterko?
    > po to masz sie przed zmiana kierunku upewnic ze nie ma nic na drugim pasie
    > czemu moznaby zajechac droge....

    Nie wiem czy się rozumiemy.
    Nie "na drugim pasie" lecz w ogóle :D
    Gość wyprzedza na skrzyzowaniu, jedzie lewą stroną *drogi*
    (pasem ruchu do przeciwnego kierunku) i nie musi się o niczym
    upewniać, patrzeć w lusterko (choć to on wyprzedza) itede.
    On MA PIERWSZEŃSTWO (na tym skrzyżowaniu, bo oczywiście
    nie dotyczy to ew. zajechania drogi jadącym *za nim*).
    Każdy kto mu na tym skrzyżowaniu "wyjedzie", za wyjątkiem
    kogoś kto jedzie "jego" drogą na wprost (dla niego nie ma
    znaczenia fakt czy jest skrzyżowanie) będzie winnym wypadku.
    W porównaniu do tego ktoś kto przejechał ledwo jedną linię
    ciągła to mały pikuś przecież :|

    > Nie wiem czemys sie czepil tego poptrzedniego skrzyzowania...
    >
    > to dla naszych rozwazan nie ma zadnego znaczenia!

    Wyjaśniłem w poście do Liwiusza.
    Ma takie samo znaczenie, jak złamanie jakiegokolwiek przepisu
    przez "jadącego na wprost" PRZED złamaniem tego OSTATNIEGO przepisu
    po którym był wypadek - akurat przez kogo innego niż ten "na wprost".

    > I tu jesli pas srodkowy nie byl wylaczony z ruchy i autor skrecalby w lewo a
    > kolo z polnocy przejechal na czerwonym

    Patrz post do Liwiusza - światła mają wpływ na pierwszeństwo, więc
    mowa o INNYM wypadku (przecież to nieustąpienie pierwszeństwa jest
    przyczyną wypadku).

    > W przypadku zlamania nakazanego kierunku jazdy jest tak samo...

    Ja Ci tego nie wytłumaczę - do wniosku że JEDNAK NIE, to już
    musisz dojść sam :D

    > teoretycznie tak, jednak zalozmy taka sytuacje...
    > dwa pasy jeden prawoskret i jeden na wprost (za prawoskretem rozdzielajacyc
    > sie na lewoskret i dalszy glowny ciag na wprost). Pasy wyrysowane.
    > Przy koncu pasa do prawoskretu obszar wylaczony z ruchu....

    Prawdą jest, że w przypadku obszaru wyłączonego pojawia się
    pytanie o zmianę pierwszenstwa - w związku z pytaniem czy
    zjazd z tego obszaru jest włączeniem się do ruchu.
    Przejechanie linii ciągłej AFAIR & AFAIK *nie jest* włączaniem
    się do ruchu, jeśli się mylę to poproszę uprzejmie o wyprowadzenie
    mnie z błędu.
    Tu leży właśnie różnica - drastyczna, bo dotycząca *pierwszeństwa*,
    a nie łamania trzeciorzędnych ;) (w tym wypadku :)) przepisów
    i zakazie łamania czegoś tam.

    > Czy pierszy kierowca ma obowiazek ustapic temu coe przelatuje przez obszar
    > wylaczony z ruchu i nie stosuje sie do nakazanych kierunkow jazdy??
    >
    > IMHO nie... i w naszym przypadku mamy sytuacje analogiczna...

    *Jeśli* zjazd z obszaru wyłączonego JEST włączeniem się do ruchu
    (przezornie się nie wypowiem :>) to sytuacja jest DRASTYCZNIE
    inna.

    pzdr, Gotfryd