  • Data: 2016-07-04 08:37:15
    Temat: Re: Rozwieść się czy nie - co radzicie?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 03.07.2016 23:38, Wojciech Bancer wrote:

    > Wymyślili prawo które ma pomóc osobom w cięzkiej sytuacji,
    > a nie cwaniaczkom.

    Wymyślili głupie prawo. Od pomagania ludziom w ciężkiej sytuacji jest
    pomoc społeczna. Jak się układa prawo tak, że bycie "normalnym" pociąga
    za sobą same trudności (jak choćby w tym wątku) lub problemy z
    zapisaniem dziecka do przedszkola, to nic dziwnego, że ludzie kombinują
    jakby się z tej normalności wypisać. Co ciekawe jak robią to duże firmy
    to jest to dobre i chwalebne;)

    > Nie, nie było. Ustalmy jedno: jak cwaniaczysz na podatkach, to nie cwaniaczysz
    > na władzy, tylko na uczciwych podatnikach. Bo władza będzie miała konkretnie
    > w pompie czy akurat z Ciebie ściągnie więcej, czy mniej.

    Jasne - a jak uciekniesz na ulicy złodziejowi, to zrobisz w ch... nie
    złodzieja a uczciwych współobywteli, bo złodziejowi to wszystko jedno
    kogo okradnie i nie oddając swojego dobra nie robisz na złość
    złodziejowi, a pozostałym ofiarą:P

    > Od człowieka żyjącego w 2016 roku oczekiwałbym innej mentalności niż "moje" i
    > "państwowe, czyli niczyje". Te pieniądze pochodzą od podatników, nie od posłów
    > obecnej władzy.

    Ode mnie jeszcze całkiem niedawno też byś inną mentalność zobaczył - aż
    się znajomi ze mnie śmieli, że przecież kraj ma mnie w D4, to skąd u
    mnie takie poszanowanie dla kraju. Władza ma na to odmienne zdanie -
    teraz państwo jest ich, i wcale się z tym nie kryją. Więc skoro ich, a
    oni dzielą ludzi na "my i oni", to ja jestem onym - to państwo nie jest
    już moje - zresztą władza mówi mi to wprost. Jestem gorszym sortem
    obywatela. Przykro mi. Może kiedyś się zmieni, aczkolwiek obstawiam że w
    swoim poszanowaniu dla prawa Prezydent po prostu strzeli focha i nie
    ogłosi kolejnych wyborów - i co mu zrobisz?

    > Ależ możesz sobie unikać, o ile jest to zgodne z prawem i nie polega
    > na podawaniu innego stanu niż jest w rzeczywistości.

    To w końcu jak to z tą optymalizacją podatkową - wolno czy nie wolno? ;)

    Shrek