  • Data: 2003-07-04 18:36:51
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy zlecenia
    Od: "Jo" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbigniew" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:3f057210$1@brown.gdansk.sprint.pl...
    > Witam
    >
    > Mam taką sytuację. Pracuję w firmie na umowę zlecenie, która obowiązuje
    > jeszcze przez ok. 2 miesiące. Moja praca w zasadzie nie różni się od pracy
    > "normalnego" pracownika - codziennie przychodzę na określoną godzinę,
    > podpisuje listę, wychodzę o określonej porze, a sam przedmiot umowy
    > sformułowany jest jako "pisanie oprogramowania". Całkiem możliwe, że uda
    mi
    > się zdobyć lepszą pracę, z tym że musiałbym ją rozpocząć "od zaraz". Mam w
    > związku z tym pytanie - jaki jest przewidziany prawem sposób rozwiązania
> [...]
    Typowy przykład omijania przez pracodawcę umowy o pracę.
    Umowa zlecenie polega na tym, że zleceniobiorcy powierza się wykonanie
    zadania lub czynności, które nie posiadają cech stosunku pracy określonych w
    kodeksie pracy (czyli nie są pracą na rzecz pracodawcy i pod jego
    kierownictwem, za którą pracownikowi przysługuje wynagrodzenie).
    Nie jest to więc stosunek pracy i taka umowa podlega wypowiedzeniu w
    zupełnie innym trybie niż umowa o pracę. Prawdopodobnie masz zapisane w
    umowie jak można ją rozwiązać. przeczytaj dokładnie co podpisałeś.
    JO