  • Data: 2005-08-14 21:26:06
    Temat: Re: Rozwiazanie Umowy o prace
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Akanid" <a...@w...pl.bezspamu> napisał w wiadomości
    news:ddnlaq$pcl$1@inews.gazeta.pl...

    > dzieki za propozycje. przemysle to. tylko czy pracodawca moze mi
    odmowic
    > urlopu bezplatnego?

    Pracodawca może (zgodnie z prawem) nie wyrazić zgody na urlop
    bezpłatny.

    > wiem nie mam o to pretensji ale chyba jasne ze chce wiedziec
    dlaczego.

    Ty możesz chcieć, ale pracodawca nie musi uzasadniać wypowiedzenia
    umowy o pracę na czas określony.

    (...)
    > a teraz dalej. czy to prawda ze prezes musial doreczyc mi pismo
    > osobiscvie a nie przez kadrowa?

    Każde pismo, również wypowiedzenie może być doręczone przez osobę
    upoważnioną (lub np. przez pocztę), co więcej: nawet nie musi być
    podpisane przez prezesa, wystarczy, że będzie podpisane przez osobę
    upoważnioną do takich czynności (pojedynczych lub na stałe).
    Zastanów się trochę i wyobraź sobie firmę zatrudniającą kilka tysięcy
    pracowników. Większość pracowników nigdy nie będzie nawet widziała
    szefa.

    czy moze doreczyc mi takie pismo w
    > sobote ktora dla mnie jest dniem pracujacym a dla reszty biura
    wolnym?
    > bo slyszalem cos ze takie pisma moga byc doreczane tylko od pon do
    > piatku.

    Skoro sobota była dla Ciebie dniem pracy, to wypowiedzenie mogło być
    doręczone w sobotę. Twoje wypowiedzenie musi kończyć się w sobotę i do
    27.08 akurat jest 2 tygodnie.

    > ksiegowa przyszla do pracy specjalnie po to zeby wreczyc mi to
    > pismo.

    Być może w piątek pismo nie było jeszcze gotowe (np. mogło być jeszcze
    bez podpisu), a może chciano zaoszczędzić Ci jednego dnia stresu i
    dlatego kadrowa miała zepsuty weekend.

    > otrzymalem je 13nastego ale data wystawienia pisma to 11. Czy to
    > zgodne z prawem?

    Jak najbardziej zgodne z prawem. Wypowiedzenie zostalo napisane 11.08
    i mogło być doręczone 13.08, aby rozwiązanie umowy o pracę nastąpiło z
    dniem 27.08.2005.

    > i wreszcie jakie konsekwencje moze wyciagnac w stosunku
    > do mnie prezes gdybym go olal i przez okres wypowiedzenia nie bede
    juz
    > przychodzil do pracy?

    Zamiast zwolnienia za wypowiedzeniem przez pracodawcę, po 2 dniach
    nieobecności nieusprawiedliwionej możesz zostać zwolniony bez
    wypowiedzenia z winy pracownika, na podstawie art. 52 Kodeksu pracy.
    Będzie o tym wpis w świadectwie pracy i będzie bardzo negatywnie
    świadczył o Tobie jako pracowniku. Zdecydowanie odradzam.

    > umowa byla na czas okreslony do konca 2010r. byla wzmianka o 2 tyg
    > wypowiedzeniu oraz podpisana umowa o odpowiedzialnosci za sprzet
    > komputerowy na ktorym pracowalem.

    Pracodawca ma prawo do rozwiązania takiej umowy o pracę za
    dwutygodniowym wypowiedzeniem, nie podając przyczyny wypowiedzenia.
    Wypowiedzenie musi kończyć się w sobotę i takie otrzymałeś. Jeżeli w
    wypowiedzeniu znalazło się pouczenie o prawie do odwołania do sądu
    pracy w terminie 7 dni od doręczenia, to nie masz żadnych podstaw do
    odwoływania się od takiego wypowiedzenia.
    Trzeba pogodzić się z porażką, szukać nowej pracy i wykonywać pracę
    starannie i dokładnie.

    wa