  • Data: 2004-04-07 07:35:25
    Temat: Re: Rozliczenia w małżeństwie
    Od: "Hieronim" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:2d08.00000814.407321ed@newsgate.onet.pl...
    > Prawo jest proste: wszystko co każdy z was ma (za wyjątkiem narzędzi
    pracy,
    > których utrata lub podział uniemożliwiłaby całkowicie wykonywanie zawodu
    np.
    > szlifierka ślusarzowi) jest wspólne, nawet jeśli było to przed ślubem
    twoją
    > własnością, a nie zastrzegłeś w intercyzie przedślubnej, że jest twoje. I
    > wszystkie dochody też są też wspólne.

    Nie jestem pewien czy masz rację. O ile ja wiem to majątek jaki posiada
    współmałżonek przed ślubem jest jego majątkiem odrębnym. A nawet dom
    wspólnie pobudowany na działce żony jest jej własnością. Ja mam zaś prawo do
    określenia sądownie swojego udziału, w przypadku podziału lub sprzedaży.
    Moje pytania jednak dotyczyły czego innego. Głównie chodziło mi o podział
    dochodów, w warunkach nieformalnej separacji oraz prawa do wzajemnego
    rozliczania się (wglądu do kont bankowych,przychodów wydatków itd.) Hieronim