  • Data: 2003-03-03 13:38:03
    Temat: Re: Rozliczanie sie z zachdnim kontrahentem
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pix <p...@w...pl> napisał(a):

    > ?
    > mi
    > produkt
    >
    > Twoje rozumowanie opiera się na tzw. zdrowym rozsądku.
    > Tymczasem przepisy podatkowe mają z nim niewiele wspólnego i pewne
    > pojęcia definiują zupełnie inaczej.
    > Ogólna definicja eksportu usług w ustawie o VAT wygląda tak, art.4:
    > "Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    > 6) eksporcie usług - rozumie się przez to usługi wykonywane przez
    > podatnika poza państwową granicą RP"
    >
    > Inaczej mówiąc, aby usługa była eksportowana musi być wykonana poza
> [...]

    To rozumiem ze jak ktos produkuje np. meble w Polsce i sprzedaje je za
    granice to juz nie jest exporterem bo wykonal usluge na terenie Polski ???
    Bez sensu.

    Poza tym nawet jesli uznac zasade ktora przytoczyles - to u mnie jest to
    inaczej bowiem maszyny, i lacza internetowe sa umieszczone i uruchamiane na
    terenie Fransji - ja natomiast posrednicze w sprzedazy kasujac za to
    pieniadze i pozniej rozliczajac sie z francuska firma.

    To tez nie jestem exporterem ? przeciez w takim przypadku usluga jest
    wykonywana dokladnie zagranica - czy tez nie ?????

    Pozdrawiam,
    Alerter