  • Data: 2003-03-03 11:08:27
    Temat: Re: Rozliczanie sie z zachdnim kontrahentem
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No dobrze - to jest to export czy nie ?? Bo co w takim razie jest exportem
    ?
    > Wydaje mi sie ze skoro sprzedaje cos komus z zagranicy i ten ktos przelewa
    mi
    > pieniadze na konto firmowe to chyba sprzedalem oferowany przeze mnie
    produkt
    > zagranice i sprowadzilem do kraju kase ? Czy tak ? Bo jesli to nie jest
    > export to juz glupi jestem.

    Twoje rozumowanie opiera się na tzw. zdrowym rozsądku.
    Tymczasem przepisy podatkowe mają z nim niewiele wspólnego i pewne
    pojęcia definiują zupełnie inaczej.
    Ogólna definicja eksportu usług w ustawie o VAT wygląda tak, art.4:
    "Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    6) eksporcie usług - rozumie się przez to usługi wykonywane przez
    podatnika poza państwową granicą RP"

    Inaczej mówiąc, aby usługa była eksportowana musi być wykonana poza
    granicą RP, a nie w kraju :-(

    Pix