  • Data: 2008-01-10 20:17:11
    Temat: Re: Rozlewanie octu - kontra urzad skarbowy
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości
    news:fm4u9q$ava$1@news.onet.pl...
    >> Nie widzę. Wytłumaczysz?

    Prozę bardzo, to jest grupa prawna więc rozpatrujemy te produkty z punktu
    widdzenia prawa a nie chemicznego.

    > Autor wątku zadał pytanie, czy rozlewając ocet, który jest produktem
    > "odspirytusowym" (czyli jakąs tam pochodną alkoholu), musi płacić akcyzę.
    >
    > Odpowiedziałem, że nie, skoro metanol, który jest alkoholem i stoi
    > znacznie bliżej akcyzowego spirytusu, niz ocet nie wymaga odprowadzania
    > akcyzy.
    >
    > Ocet jest produktem fermentacji alkoholu.

    Ocet nie podlega żadnym obostrzeniom prawnym, nie jest obłożony akcyzą.
    Można nim handlować bez ograniczeń. Nie ma najmniejszego znaczenie Z CZEGO
    POWSTAŁ. Liczy się tylko, do czego może posłużyć. Na razie rząd polski nie
    planuje akcyzowac korniszonów.

    > Metanol jest alkoholem.

    Ale nie jest obłożony akcyzą. Ponieważ nie nadaje się do konsumpcji, ani
    jako paliwo silnikowe.
    Jako trucizna podlega ograniczeniu w obrocie.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0799.htm
    Nie może go m.in. nabyć osoba fizyczna. Obrót jest ewidencjonowany.

    Alhohol etylowy jak również paliwa i substancje mogące byc dodatkami
    paliwowymi są zwykle obłożone akcyzą. Niektórymi substancjami z tej grupy
    można handlować bez akcyzy (toluen np.) - ale trzeba stworzyc rygorystyczne
    warunki ich obrotu - otworzyć składy podatkowe.

    > Nie widzisz związku między akcyzą, alkoholem etylowym, metylowym i octem?

    Z punktu widzenia prawa nie ma związku pomiędzy ww. 3 substancjami
    chemicznymi i akcyzą.

    Z doświadczenia powiem jeszcze Janowi, że nabycie 100 l octu spirytusowego
    10% od producenta jest w zasadzie niemożliwe. To tak, jakby chciał w fabryce
    zapałek 1 draskę kupić. Producenci octu handlują co najmniej
    paletopojemnkami - a zwykle całymi cysternami.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'