  • Data: 2008-01-10 11:59:28
    Temat: Re: Rozlewanie octu - kontra urzad skarbowy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10.01.2008 LukaszS <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał/a:
    > Autor wątku zadał pytanie, czy rozlewając ocet, który jest produktem
    > "odspirytusowym" (czyli jakąs tam pochodną alkoholu), musi płacić akcyzę.
    > Odpowiedziałem, że nie, skoro metanol, który jest alkoholem i stoi znacznie
    > bliżej akcyzowego spirytusu, niz ocet nie wymaga odprowadzania akcyzy.

    Te dziwne rzeczy które wymieniłem we wcześniejszym poście to są alkohole -
    posiadają grupy hydroksylowe (piernik i wiatrak również). Etanol podlega
    akcyzie a metanol nie bo ten pierwszy jest chętnie pijalny - produkt
    monopolowy, więc rzecz sprowadza się do charakteru użytkowego a nie
    obecności określonych grup chemicznych.
    Z octem dodatkowo jest ten kłopot, że np. w takim spirytusowym jest pewnie
    trochę etanolu - nie wiem ile ale jest wyczuwalny nawet w zapachu, więc ja
    bym nie wyciągał zbyt daleko idących wniosków tylko na podstawie składu
    chemicznego.

    --
    Marcin, chemik