eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)Re: Rozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu
    .pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozklejajacy sie but - procedura postepowania czyli jak reklamowac :)
    Date: Sun, 14 Jan 2007 10:15:09 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 47
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <d...@z...router>
    References: <n3ftqptm6587$.b5g2lgzsmruo$.dlg@40tude.net>
    <p...@n...chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <6...@z...router>
    <18i6vuujbf3pn$.1aa005fy4lg2h$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: cm238.omega226.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1168741771 25597 218.186.226.238 (14 Jan 2007 02:29:31 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Jan 2007 02:29:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:439590
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 13.01.2007 Adam <a...@n...pl> napisał/a:
    > No tak, masz racje. Reasumując co radzisz? Odebrac je i w nich chodzic?

    Jeśli będa naprawione to obawiam się, że to najlepsze wyjście.

    > Poza tym wszedzie w internecie pisza ze zwrotu gotówki mozna sie domagac
    > juz po dwukrotnym (parokrotnym zawiera dwukrotne ale i trzykrotne,
    > czterokrotne... :) ) wystapieniu wady w tym samym miejscu - w tym układzie
    > uznaje sie ze usuniecie wady jest nieskuteczne i konsument ma prawo
    > dochodzic odstapienia od umowy.

    Przyznam, że nie wiem jak się ntt zapatrują sądy ale dwukrotne wystąpienie
    wady wydaje mi się niewystarczające. Trzykrotne to tak na granicy. Co
    innego jeśli odebrałeś i okazało się, że wady nie usuneli. Wtedy,
    próbowałbym od razu żądać wymiany lub odstępować od umowy argumentując,
    że mimo naprawy wady nie usunięto.

    > Ale z innej beczki, załózmy ze dopuszczamy naprawe, odbieramy buciki i
    > widzimy ze sprzedawca usunał wade w sposob brzydki, na przykład było
    > pęknięcie skóry na nosku buta i sprzedawca zalepił to kawałkiem skóry w
    > innym kolorze, drugi but jako ze był bez wady pozostaje bez tej łaty.

    No to nie usunął wady bo wadą nie było tu tyle samo pękniecie co
    niezgodność właściwości (w tym etetycznych) buta z umową. Dlatego akurat
    lepiej w takich przypadkach uzywać tego ostatniego sformułowania
    (niezgodność z umową). Kupiłeś buty. Miały być o określonym wyglądzie i
    spełniające określone funkcje. Takie są główne punkty tej umowy. Nie są -
    mamy niezgodność.

    > Na marginesie: w uzasadnieniu napisano ze uszkodzenie nie jest wada
    > fabryczna, jest zwykłym uszkodzeniem buta ktore zostało usuniete na koszt
    > producenta.Czym jest zwykłe uszkodzenie? Z tego zdania wynika ze oni

    Zgaduję: uszkodzenie mechaniczne spowodowane przez użytkownika :)

    > dopuszczają możliwosc występowania takich przypadków jak moj. Czy to nie
    > jest chore? Z tego co wiem uszkodzenie które wystapi w ciagu 6 miesiecy od
    > daty zakupu i nie jest spowodowane działaniem konsumenta z automatu
    > traktuje sie jako wade fabryczną która istniała w momencie zakupu.

    Każde się tak traktuje (nawet te z winy konsumenta). Z tym, że sprzedawca
    może wykazać, że wada nie istniała w momencie wydania (czyli konsument
    narozrabiał) i reklamację odrzucić. Ale to na sprzedawcy spoczywa
    obowiązek dostarczenia takiego dowodu.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1