    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 2 Sep 2013 10:59:37 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską

    On Sun, 1 Sep 2013, hikikomorisan wrote:

    > Po za tym nie mam obowiazku na DDR ustepowac pieszemu, ergo jak wejdzie czy
    > wtargnie to wymusza pierwszenstwo.
    >
    > Tak zrozumialem.

    Dobrze zrozumiałeś.
    Ale jak on WIDZI pieszego, to walnięcie deską kwalifikuja się
    na czyn umyślny. Nie ma "license to kill".

    > A skoro wymusza - to znaczy, ze to jego wina

    Czyn umyślny zmienia kwalifikację winnego!

    > Czytam to co na grupie "rower na DDR nie ma obowiazku ustepowac, to pieszy ma
    > obowiazek ustepowac".

    Słusznie.
    Ale spowodowanie wypadku jest czynem karalnym odrębnym.
    Pieszy dostanie mandat za nieustąpienie pierwszeństwa, a co najmniej
    mu się on należy, nikt nie pisze że nie!
    Jednak skoro UMYŚLNIE wjedziesz, to sprawa winy ZA WYPADEK
    wygląda inaczej.

    pzdr, Gotfryd