    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 2 Sep 2013 11:49:36 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Rowerzystka skasowana przez faceta z deską

    On Sun, 1 Sep 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Albowiem?

    Albowiem trzeba czytać przepisy.

    > To, że znajdowała się na chodniku to tylko dla niej mandat.

    To jest drugorzędne.
    Ważniejsze jest, że rowerzysta ma pieszemu na chodniku
    ustąpić MIEJSCA a nie pierwszeństwa.

    > To tak
    > samo jak jedziesz i zmieniasz pas, a tym pasem nadciąga ktoś, kto nie miał
    > prawa nim jechać i ci przygrzmocił. On winien wypadku czy ty?

    Ty.

    > Gotfryd kiedyś
    > mocno bojował za tym, że jednak ty, bo zmieniasz pas ruchu i g. cię obchodzi
    > że tamten znalazł się tam nieprzepisowo. Ty mu zajechałeś drogę.

    Oczywiście.
    Cały pic w tym, że do porównania z pojazdem na jezdni potrzebujesz
    TRAMWAJU. Bo tylko w tym przypadku istnieje adekwatny przepis
    o obowiązku "ustąpienia miejsca" (a nie pierwszeństwa!)

    > Jakby rowerzystka była na wrotkach, to by wina była chłopa z deską,

    Właśnie "nie wiadomo" :)
    Bo wrotki to chyba "pojazd nie dopuszczony do ruchu drogowego" :)

    > a jak na
    > rowerze, to już jej? Myślę, że wina chłopa z deską jest taka sama w obu
    > przypadkach.

    A ja nie.
    Oczywiście listę zastrzeżeń już wymieniono i ze sporą cześcią wypada
    się zgodzić (jak np. poruszali się naprzeciw i pieszy widział
    ten rower).

    pzdr, Gotfryd