    From: "Yaro_P" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rower na gwarancji a płatny przegląd gwarancyjny
    Date: Fri, 30 Aug 2002 07:47:27 +0200

    Użytkownik "RZ" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:akm9nu$ss1$1@news.tpi.pl...
    > Zakupiłam markowy rower. Po przestudiowaniu gwarancji znalazłam
    > ciekawostkę:
    > "OBOWIĄZKOWY PŁATNY PRZEGLĄD GWARANCYJNY
    > Po 12 tygodniach, lecz przed upływem 14 tygodni od daty zakupu, Uzytkownik
    > winiem umozliwić wykonanie przez punkt sprzedaży obowiązkowego i
    odpłatnego
    > przeglądu gwarancyjnego.
    > Listę czynności serwisowych w ramach obowiązkowego, płatnego przeglądu
    > gwarancyjnego
    > wymieniamy na stronie obok." I tu wyszczególnione jest 9 pozycji.

> [...]
    Z tego co zdążyłem przyswoić to gwarant może ! napisać taki warunek.
    Istnieje jednak rękojmia (z tego co mówią prawnicy jeśli gwarancja jest
    jeziorem uprawnień to rękojmia morzem). Jeśli więc gwarancja obejmuje 12
    miesięcy, to taki sam okres obejmuje rękojmia. Wadą rękojmi jest to, że o
    czas naprawy nie przedłuża się terminu jej trwania jak w gwarancji ale
    naprawa nie może trwać dłużej jak 14 dni kalendarzowych. Wobec tego sugeruję
    skorzystanie z rękojmi i odrzucenie gwarancji. Chyba, że gwarancja jest
    dłuższa 18 miesięcy 2 lata itp.

    Pozdrawiam
    Yaro_P