  • Data: 2010-10-30 12:18:29
    Temat: Re: Rezygnacja z zakupu i problem z odzyskaniem pieni
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dexter wrote:

    > jakie przepisy mnie obejmują? I dlaczego muszę - konkretnie gdzie
    > jest taki zapis?

    Prawo do odstąpienia od zakupu dokonanego "poza siedzibą sprzedawcy"
    dotyczy osób fizycznych, nie firm.
    W tym sensie "musisz". Oczywiście, do odebrania towaru nikt Cię nie
    zmusi - tylko nawet jak nie odbierzesz, to nie dostaniesz kasy z
    powrotem (jeśli sprzedawca się nie zgodził na anulowanie zamówienia).

    Natomiast jeśli sprzedawca zgodził się firmie na anulowanie zakupu, to
    już jest zwykła umowa między dwiema firmami. Mogą się umówić "dobra,
    anuluję to zamówienie, ale kasę oddam za pół roku, pasi"?

    IMHO 14 dni to nie tragedia, ja bym poczekał (ale przydałoby sie cos co
    by potwierdzało fakt anulowania zamówienia i deklarację zwrotu
    pieniędzy w ciągu 14 dni).

    --
    Pozdro
    Massai