    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Renta po mezu, czy co...
    Date: Fri, 28 Sep 2012 08:48:40 +0200

    Użytkownik "SQLwiel" napisał w wiadomości news:50647a0c$0$1211

    > Ty naprawdę serio pytasz?

    A czemu nie? W kręgach kopalnianych to jest często spotykane. Górnik idzie na
    emeryturę,
    a później pracuje w prywatnej firmie świaadczącej usługi na rzecz kopalni.
    Praca niczym się praktycznie nie różni od tego, co robił wcześniej, ale zarobki
    już tak.
    Emerytura jest na ten czas zawieszona, więc i dla państwa lepiej :) Wiesz, ile
    płaci firma,
    która chce mnie ściągnąć? Lepiej nie pytaj. Na prawdę się opłaci.

    > Renta rodzinna (tzw. "wdowia") to 85% emerytury współmałżonka.
    >
    > Moje sugestie: Jeśli chce Ci się jeszcze pracować, to pracuj. Za jak
    > najmniejsze wynagrodzenie i z jak najmniejszym ryzykiem/wysiłkiem. Każdy
    > miesiąc składkowy podniesie Ci emeryturę. Tylko o kilka złotych, ale pomnóż to
    > sobie... Żyj jak najdłużej. Jeśli przepracujesz 3 lata z pensją powyżej
    > minimalnej, to każ sobie ponownie wyliczyć emeryturę.

    Za jak najmniejsze wynagrodzenie nie chce mi się pracować :)
    Ale za sześciocyfrowe roczne dochody netto już tak. Tym bardziej,
    że nie chwaląc się, jeszcze pracując miałem opinię bardzo dobrego fachowca,
    i teraz to oni chcą mnie ściągnąć do siebie, a nie ja idę do nich,
    więc mam dobrą pozycję przetargową :)

    Dziękuję za odpowiedzi.