    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rekojmia i gwarancja developera
    Date: Tue, 21 Apr 2009 23:29:53 +0200

    Pa pa para tudu wyskrobał(a):
    > OK, dziekuje, tu jest bardziej szczegolowo: wady sa typu pekajace
    > deski na podlodze balkonu, niesprawna wentylacja, nieszczelne okna.

    Chodziło mi bardziej o to, byś sam sobie odpowiedział na takie pytania
    (zanim ewentualnie pójdziesz do sądu): czy te wady są objęte
    rękojmią/gwarancją dewelopera? Czy w umowie jest jakaś procedura ich
    zgłaszania, ewentualnie terminy? Bo może deweloper olewa mieszkańców
    "zgodnie z umową"?

    > Czy w tym wypadku ma sens probowanie podobnej drogi do tego przypadku:
    > http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.soc
    .prawo&tid=10553252
    > czyli naprawa na wlasny koszt, nastepnie wyslanie faktury do
    > developera i jesli nie zaplaci, powodztwo do sadu?

    Jest ryzyko, że nic nie dostaniesz. O ile przedsądowe środki perswazji okażą
    się nieskuteczne, wniósłbym powództwo o nakazanie naprawy + alternatywnie
    upoważnienie przez sąd do tzw. wykonania zastępczego czyli naprawa przez
    mieszkańca (albo innego wykonawcę) na koszt dewelopera. I okrasiłbym pozew
    wnioskiem o zabezpieczenie powództwa na majątku dewelopera do spodziewanych
    kosztów naprawy.

    --
    .B:artek.