eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo@@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.Re: @@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.
  • Data: 2005-04-04 21:12:15
    Temat: Re: @@ Rekojmia @@ Prawo konsumenta @@ prosze o pomoc.
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Lechu54 napisał(a):
    > Co znaczy czy jestem konsumentem.?
    > Wydaje mi sie ze tak. tzn jestem osoba prywatną. Kupowałem ten telefon dla
    > siebie do prywatnego uzytku i prywatnego domu.

    Jesteś konsumentem. Jeśli tylko nie ma jakiejś faktury wystawionej na
    "firmę", to możesz korzystać z praw przysługujących na podstawie ustawy
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Poczytaj
    www.federacja-konsumentow.org.pl

    > A nawiasem pisząc nie moge zrozumiec dlaczego klient kupujacy obojetnie jaki
    > towar MUSI oddac towar na gwarancji jesli w przeciagu np: trzech dni
    > wykryje wade. to jest chore. człowiek idzie do sklepu i chce dobry sprawny
    > towar. Uwazam ze powinni po takim czasie wymienic na nowy a nie czekac
    > cholerne min. 14 dni.
    > Myle sie???

    Nie musi.
    Co do terminu - postaw się na miejscu sprzedawcy - przynosisz towar i
    mówisz że nie działa zgodnie z gwarancją, on tak naprawdę nie ma
    możliwości sprawdzenia go od razu. Przy odpowiedzialności za niezgodność
    towaru z umową 14 dni, to termin maksymalny na udzielenie odpowiedzi,
    czasem jednak "odpowiedni termin" na dokonanie naprawy może być krótszy
    niż te 14 dni. Z tym, że to teoria, a swoich praw pozostaje dochodzić w
    sądzie... Z niepewnym skutkiem, bo to pojęcie bardzo ocenne. Czasem
    lepiej poczekać.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1