eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. › Re: Reklamacja z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsfeed.eweka.nl!feeder3.eweka.nl!81.171.88.15.MISMATCH!eweka.nl!lightsp
    eed.eweka.nl!postnews.google.com!x17g2000vba.googlegroups.com!not-for-mail
    From: "Adam Z." <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
    Date: Thu, 5 Apr 2012 04:24:41 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 28
    Message-ID: <4...@x...googlegroups.com>
    References: <jl4slk$lns$1@inews.gazeta.pl> <jl7i0u$sji$1@inews.gazeta.pl>
    <jl7m9v$nfq$1@inews.gazeta.pl> <jl7vqr$3s7$1@inews.gazeta.pl>
    <jl9j2p$lhn$1@inews.gazeta.pl> <jl9rg8$le0$1@inews.gazeta.pl>
    <jlai0c$oa2$1@inews.gazeta.pl> <jlbv02$hme$1@inews.gazeta.pl>
    <jlcjmb$8o7$1@inews.gazeta.pl> <jld3h5$sqc$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91.213.118.66
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1333625157 2624 127.0.0.1 (5 Apr 2012 11:25:57 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Apr 2012 11:25:57 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: x17g2000vba.googlegroups.com; posting-host=91.213.118.66;
    posting-account=s9i9ggoAAAAMF4jlrqsPH5j_zat8X9_E
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20100101
    Firefox/11.0,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:701280
    [ ukryj nagłówki ]

    Tak naprawdę to ta ustawa się sprawdza dopiero przed sądem chyba.

    Wg ustawy to klient decyduje o sposobie załatwienia reklamacji
    (naprawa/wymiana), więc spokojnie możesz zaznaczyć w reklamacji, że
    nie życzysz sobie naprawy tylko wymiany na nowy. Ale raczej nie możesz
    tak od strzała domagać się zwrotu kasy.
    Tak naprawdę często polityka sklepów jest taka, że reklamacje z tytułu
    niezgodności odrzucają od razu licząc na to, że 99% klientów nie
    pójdzie do sądu i w zamian proponują serwis producenta.
    Przy czym skorzystanie z gwarancji producenta nie oznacza, że tracisz
    prawa wynikające z ustawy. Czyli jak serwis "naprawi", a Ty
    twierdzisz, że dalej nie działa to możesz drugi raz reklamować już z
    tytułu niezgodności.

    Zabawa w kotka i myszkę może trwać miesiącami jeśli sklep się uprze,
    że wymiana powoduje nadmierne koszty (ten punkt nadmiernych kosztów w
    ustawie to jest w ogóle jakieś nieporozumienie bo przecież jest to
    subiektywne stanowisko sklepu).
    Myślę, że dopiero przed sądem ustawa zaczyna tak naprawdę działać na
    korzyść klienta.

    Zawsze można się udać do Rzecznika Praw Konsumenta. Z tego co ludzie
    piszą często są w stanie pomóc.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1