eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja w drukarni (nadruk na koszulkach) › Re: Reklamacja w drukarni (nadruk na koszulkach)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja w drukarni (nadruk na koszulkach)
    Date: Mon, 12 Apr 2004 10:47:13 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 29
    Message-ID: <h...@z...router>
    References: <c56iim$j6h$1@absinth.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm118.omega228.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1081738801 5752 218.186.228.118 (12 Apr 2004 03:00:01
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 12 Apr 2004 03:00:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:206958
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <c56iim$j6h$1@absinth.dialog.net.pl>, Cherokee gd wrote:
    > zlecilismy drukarni nadruk na koszulkach. Koszulki kupowalismy sami,
    > zanieśliśmy do drukarni, pan powiedział, że dobre.
    > Niestety po tygodniu okazało się, ze nadruk schodzi, bo koszulki się
    > nie nadaja do nadrukowywania. Pan w drukarni twierdzi, że nie ma
    > obowiązku sprawdzania, co jest napisane na metce oraz, że nie musi
    > znac angielskiego.
    > Na jaki paragraf dot. usług powołac się? Przecież zlecając coś nie
    > musze znac się na koszulkach, a jeśli powiedzianoby nam, że takie nie,
    > wymienilibysmy je w hurtowni. (Pomijając fakt, że w hurtowni
    > zaznaczylismy, że maja byc pod nadruk)

    Teoretycznie usługodawca nie odpowiada za usterkę wynikłą z wady tkwiącej
    w produkcie, a to można podciągnąć pod ten właśnie przypadek. Ale też
    (Kodeks Cywilny):
    Art. 634. Jeżeli materiał dostarczony przez zamawiającego nie nadaje się
    do prawidłowego wykonania dzieła albo jeżeli zajdą inne okoliczności,
    które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu, przyjmujący zamówienie
    powinien niezwłocznie zawiadomić o tym zamawiającego.

    I to jest moim zdaniem dość mocny p. zaczepienia bo:
    1) Macie ustne zapewnienie pana z drukarni (jeśli są tego świadkowie) i
    mogliście zdać się na profesjonalizm usługodawcy w tym względzie. Skoro
    się wypowiedział jako usługodawca to się na tym w swoim przekonaniu znał.
    2) nawet bez takiej deklaracji mogliście się zdać na jego profesjonalną
    ocenę.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1