eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja/odstąpienie od umowy › Re: Reklamacja/odstąpienie od umowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!ne
    wsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: a.i. <n...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja/odstąpienie od umowy
    Date: Wed, 10 Oct 2007 10:41:58 +0000 (UTC)
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 78
    Message-ID: <s...@1...0.0.1>
    References: <s...@1...0.0.1> <fei3ro$hua$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: aacb3.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1192012918 4625 83.4.53.3 (10 Oct 2007 10:41:58 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Oct 2007 10:41:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:490929
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 10.10.2007 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
    > a 10 dni na odstąpienie od umowy wygasły?

    Jeszcze 10 dni nie minęło, ale nawet jak minie, to z pomocą przyjdzie
    Art. 10 ust. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów:

    "W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust.
    1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy
    miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy
    świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak konsument po
    rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega
    skróceniu do dziesięciu dni od tej daty."

    I jeszcze Art. 9:
    "1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka
    porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu
    propozycji zawarcia umowy, o:
    1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby)
    przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą
    przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został
    zarejestrowany,
    2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
    3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w
    szczególności cła i podatki,
    4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
    5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,
    6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze
    wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3,
    7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się
    na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej
    taryfy,
    8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo
    wynagrodzeniu mają charakter wiążący,
    9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia
    ciągłe lub okresowe,
    10) miejscu i sposobie składania reklamacji,
    11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3.
    2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny być sformułowane
    jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania.
    3. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na
    piśmie informacji, o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie
    rozpoczęcia spełniania świadczenia."

    > Co do koszt przesyłki to zdaje się że w niezgodności to sprzedawca
    > pokrywa wszelkie koszta przesyłek.

    Chodzi Ci o Art. 8 ust. 2 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej?

    "2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia."

    Czepią się sformułowania "nieodpłatność naprawy i wymiany".
    Gdybym jednak nie był konsumentem i wgrę wchodziłaby rękojmia, to byłoby
    duuużo lepiej - Art. 566 k.c.:
    "§ 1. Jeżeli z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej kupujący
    odstępuje od umowy albo żąda obniżenia ceny, może on żądać naprawienia
    szkody poniesionej wskutek istnienia wady, chyba że szkoda jest
    następstwem okoliczności, za które sprzedawca nie ponosi
    odpowiedzialności. W ostatnim wypadku kupujący może żądać tylko
    naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc
    o istnieniu wady; w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia
    umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy
    oraz zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł
    korzyści z tych nakładów.

    § 2. Przepisy powyższe stosuje się odpowiednio, gdy kupujący żąda
    dostarczenia rzeczy wolnych od wad zamiast rzeczy wadliwych albo
    usunięcia wady przez sprzedawcę."

    > pozdrawiam.
    > PlaMa

    Odbijam,
    a.i.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1