eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja - co zrobić w takim przypadku ?Re: Reklamacja - co zrobić w takim przypadku ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.silweb.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja - co zrobić w takim przypadku ?
    Date: Wed, 11 Sep 2002 13:36:27 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 44
    Sender: g...@p...onet.pl@w3cache.spss.pl
    Message-ID: <aln9rs$7ig$1@news.onet.pl>
    References: <aln8k0$rmv$1@news2.tpi.pl>
    Reply-To: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: w3cache.spss.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1031744188 7760 212.180.128.74 (11 Sep 2002 11:36:28 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 11 Sep 2002 11:36:28 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2919.6700
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2919.6700
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:107018
    [ ukryj nagłówki ]

    > Dwa tygodnie temu oddal buty do reklamacji na gwarancji.
    > Chcial oddac na prawach rekojmi ale sprzedawca powiedzial ze on nie uznaje
    > rekojmi (?!)
    BZDURA. NOŻE MI SIĘ OTWIERAJĄ JAK TO SŁYSZĘ!!!
    OBOWIĄZEK RĘKOJMI JEST NAŁOŻONY NA SPRZEDAWCĘ PRZEZ PRAWO I NIE MA CO
    DYSKUTOWAĆ!
    Niestety wielu sprzedawców wie mniej o rękojmi od konsumentów.
    Ja ostatnio musiałem wytłumaczyć kierownikowi sklepu obuwniczego co to jest
    rękojmia, bo nie wiedział.
    Polecam lekturę
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=News&file=article&s
    id=71

    > Reklamacja nie zostala uwzgledniona.
    > Stwierdzono ze impregnacja zostala zle przeprowadzona.
    >
    > Do butow tych nie bylo zadnej instrukcji w jezyku polskim.
    > Kiedy z kolei znajomy chcial reklamowac jeszcze raz (tyle ze na prawach
    > rekojmi) sprzedawaca powiedzial ze nie uznalby tego z tego samego powodu
    > co producent.
    A tutaj może być problem. Jeżeli jakąś wadę zareklamowałeś na zas.
    gwarancji, to tą samą wadę nie można zareklamować na zas rękojmi. Ale może
    sprzedawca się nie połapie:)
    Kto zrobił ekspertyzę? Producent, czy rzeczoznawca?
    Można się odwołać od tej decyzji.

    > Znajomy powiedzial ze buty musza byc dostarczone z instrukcja
    > w jezyku polskim. (Instrukcji takiej nei bylo razem z butami).
    > Sprzedawca powiedzial ze taka instrukcja lezy na parapecie (?!)
    Każdy produkt sprzedawany na terenie RP powinien posiadać załączoną
    instrukcję w jęz. polskim. To jest niedopatrzenie producenta lub sprzedawcy,
    że klient nie otrzymał instrukcji.

    > Znajomy mowi ze pojdzie do sadu konsumenckiego.
    Skoro tak się upierają przy swoim, to niestety chyba już tylko to pozostało.
    >
    > Pozdrawiam
    > Tomek Dębiński
    > t...@p...onet.pl
    > http://tdebinski.republika.pl
    >
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1