    From: <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja butĂłw
    Date: 21 Jan 2002 15:51:21 +0100

    > Stwierdziłem ostatnio, że jeden z butów zimowych przecieka, bo w widoczny
    sposób na zgięciu połamała się skóra pokrywająca jeden z butów.
    Złożyłem więc reklamację. Teraz sprzedawca zaproponował obniżenie ceny.
    Nie jestem tym zainteresowany, bo potrzebuję nieprzeciekający but . Czy
    muszę zgodzić się na to ?

    Sprxedawca, jerżeli reklamację uwzględnia, moze jedynie ubezskutecznić Twoje
    ośwaidczenie o odstąpieniu od umowy, poprzez a/ wymianą towaru na nowy
    niewadliwy, b/ usunięcie wady,

    jeżeli nie odstepwoałęś od umowy, a
    1/żądałeś obiżenia ceny,
    2/ew. żądałęś wymiany towaru na nowy niewadliwy

    to sprzedawca, nie moze (jeżeli się sprzeciwiasz) propopnować obniżenia ceny.

    proponuję odczekac dwa tygodnie od złożenia reklamacji (tyle ma sprzedawca na
    ew. pisemną odmowę uwzględnienia reklamacji) wizyte w slkepie i poprozenie o
    wydanie nowych niewadliwych butów

    pzdr

    marek