  • 1. Data: 2002-01-19 11:30:20
    Temat: Reklamacja butów
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

    Stwierdziłem ostatnio, że jeden z butów zimowych przecieka, bo w widoczny sposób na
    zgięciu połamała się skóra pokrywająca jeden z butów. Złożyłem więc reklamację.
    Teraz sprzedawca zaproponował obniżenie ceny. Nie jestem tym zainteresowany, bo
    potrzebuję nieprzeciekający but . Czy muszę zgodzić się na to ?

  • 2. Data: 2002-01-19 12:31:03
    Temat: Re: Reklamacja butĂłw
    Od: "Lord Kikifas" <L...@b...pl>

    Plonk <...@o...pl.invalid> napisał(a)
    w artykule <a2blch$npr$1@news.onet.pl>...
    > Stwierdziłem ostatnio, że jeden z butów zimowych przecieka,

    http://arch4.rp.pl/a/rz/1998/08/19980812/19980812013
    8.html
    http://arch4.rp.pl/a/rz/1998/09/19980915/19980915012
    8.html

  • 3. Data: 2002-01-21 14:51:21
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    Złożyłem więc reklamację. Teraz sprzedawca zaproponował obniżenie ceny.
    Nie jestem tym zainteresowany, bo potrzebuję nieprzeciekający but . Czy

    Sprxedawca, jerżeli reklamację uwzględnia, moze jedynie ubezskutecznić Twoje
    ośwaidczenie o odstąpieniu od umowy, poprzez a/ wymianą towaru na nowy
    niewadliwy, b/ usunięcie wady,

    jeżeli nie odstepwoałęś od umowy, a
    1/żądałeś obiżenia ceny,
    2/ew. żądałęś wymiany towaru na nowy niewadliwy

    to sprzedawca, nie moze (jeżeli się sprzeciwiasz) propopnować obniżenia ceny.

    proponuję odczekac dwa tygodnie od złożenia reklamacji (tyle ma sprzedawca na
    ew. pisemną odmowę uwzględnienia reklamacji) wizyte w slkepie i poprozenie o
    wydanie nowych niewadliwych butów

    pzdr

    marek

  • 4. Data: 2002-01-21 18:20:46
    Od: "Lord Kikifas" <...@l...l>

    > Sprxedawca, jerżeli reklamację uwzględnia,
    > moze jedynie ubezskutecznić Twoje
    > ośwaidczenie o odstąpieniu od umowy, poprzez

    > a/ wymianą towaru na nowy niewadliwy,
    > b/ usunięcie wady,

    A na jakiej to niby podstawie prawnej?

    Wymianą na nowy towar, oczywiście fabrycznie nowy
    (por. poniżej § 21. 1.) sprzedawca może bronić się
    w terminnie 14 dni o daty zgłoszenia słusznej reklamacji,
    jeśli kupujący żądał zwrotu ceny a po tym terminie
    to już trzeba reklamację załatwić zgodnie z żądaniem
    kupującego (por. poniżej § 24. 2.).

    Natomiast pkt b/ czyli
    NAPRAWA BUTÓW NIE WCHODZI W RACHUBĘ!
    =======================================
    (por. poniżej § 20. pkt 4)
    Czy zwyczajne buty (nie kupione np. u szewca
    i robione na zamówienie i nie u antykwariusza
    bo wtedy są rzeczami oznaczonymi co do tożsamości)
    może naprawiać sprzedawca?

    Nie, nie i jeszcze raz nie!
    Bo zwykłe buty NIE są towarem oznaczonym co do tożsamości,
    a ich sprzedawca NIE jest ich wytwórcą i na podstawie
    pisemnego upoważnienia wytwórcy NIE prowadzi
    naprawy i serwisu butów.

    Tylko w przypadku spełnienia jednocześnie tych ww.
    trzech warunków możliwa byłaby naprawa butów.

    O czym uprzejmie informuję Ciebie i innych.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ROZPORZĄDZENIE
    RADY MINISTRÓW
    z dnia 30 maja 1995 r.
    w sprawie szczegółowych warunków zawierania
    i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych
    z udziałem konsumentów.
    (Dz. U. z dnia 14 czerwca 1995 r., Nr 64, poz 328)

    § 20. Konsument, który stwierdził wadę, może, zgodnie z przysługującymi mu
    uprawnieniami przewidzianymi w Kodeksie cywilnym, według swego wyboru
    żądać:
    1) zwrotu ceny za zwrotem wadliwego towaru, oświadczając że odstępuje od
    umowy, z zastrzeżeniem art. 560 § 1 Kodeksu cywilnego,
    2) obniżenia ceny towaru,
    3) wymiany towaru wadliwego na wolny od wad, jeżeli towar jest oznaczony
    gatunkowo,
    4) usunięcia wady, jeżeli towar jest oznaczony co do tożsamości, a
    sprzedawca jest wytwórcą tego towaru lub na podstawie pisemnego
    upoważnienia wytwórcy prowadzi naprawy i serwis tego towaru.

    § 21. 1. Do wymiany za towar wadliwy może być użyty przez sprzedawcę
    wyłącznie towar wolny od wad, fabrycznie nowy. Przepis ten nie dotyczy
    wypadku, gdy przedmiotem sprzedaży była rzecz używana.

    § 24. 1. W razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca jest obowiązany
    zawiadomić o tym pisemnie konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić
    mu dostarczony wraz z reklamacją towar.
    2. Niedokonanie zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od
    dnia zgłoszenia reklamacji uważa się za uznanie tej reklamacji z
    obowiązkiem załatwienia jej zgodnie z żądaniem konsumenta.