eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja - brak pudełkaRe: Reklamacja - brak pudełka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja - brak pudełka
    Date: Wed, 25 May 2011 14:00:54 +0000 (UTC)
    Organization: None
    Lines: 48
    Message-ID: <s...@p...org>
    References: <irdjlg$lv$1@inews.gazeta.pl> <irdk3u$vqi$1@news.onet.pl>
    <irdkjj$3s7$1@inews.gazeta.pl> <irdldv$5no$1@news.onet.pl>
    <irdllo$7cg$1@inews.gazeta.pl> <irdlqc$70p$1@news.onet.pl>
    <irdm40$8tg$1@inews.gazeta.pl> <irdm7q$9d6$1@news.onet.pl>
    <irdmoq$b1g$1@inews.gazeta.pl> <irdn65$db1$1@news.onet.pl>
    <4ddb3ff4$0$2503$65785112@news.neostrada.pl> <irg9ou$oh3$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org>
    <4ddbaccf$0$2488$65785112@news.neostrada.pl> <irgsro$7im$1@news.onet.pl>
    <4ddcba41$0$2453$65785112@news.neostrada.pl> <irinlh$6p6$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org> <irir5j$n1p$1@news.onet.pl>
    <s...@p...org> <iriv1m$9hk$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-14-164.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1306332054 26181 87.205.14.164 (25 May 2011 14:00:54 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 25 May 2011 14:00:54 +0000 (UTC)
    X-User: wojciech.bancer
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Darwin)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:678296
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-05-25, Tomek <p...@z...spamem.pl> wrote:
    >
    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał:
    >
    >> Więc bądź uprzejmy merytorycznie odpisać w jaki sposób chcesz reklamować
    >> u sprzedawcy i podaj podstawę prawną (drugi, czy trzeci raz o to proszę).
    >
    >
    > Cały czas piszę o Niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, celowo pomijając
    > termin GWARANCJA. Większość się domysliła - Ty nadal nie. Szkoda.

    Najpierw pisałeś o gwarancji (tam się zapytałem o podstawę prawną).
    Tu: irinlh$6p6$...@n...onet.pl pisałeś o rękojmii.

    > Reklamację z tytułu Niezgodności można zrobić w ciągu dwóch lat (24 miesięcy) od
    > daty wydania towaru (wykonania/oddania dzieła - rzeczy ruchomej.

    I dopiero tutaj to zacząłeś opisywać jak trzeba.

    > Trwa 24 miesiące, 2 miesiące mamy na zgłoszenie danej usterki od chwili jej
    > powstania, jeśli do 6 miesięcy ujawni się usterka przyjmuje się, że istniała już
    > w dniu nabycia towaru.
    > Konsument musi powiadomić sprzedawcę (usługodawcę) o stwierdzeniu niezgodności
    > towaru (dzieła) z umową w ciągu dwóch miesięcy od ujawnienia się niezgodności -
    > jeśli nie zrobi tego w ciągu dwóch miesięcy, traci uprawnienia do reklamowania
    > tej niezgodności.
    >
    > Reguluje ją Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego. Dotyczy umowy kupna-sprzedaży
    > zawartej tylko pomiędzy przedsiębiorcą, a konsumentem, a dokładnie Art 10. pkt
    > 1.
    >
    > http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078
    -A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sp
    rzed_konsumenc_tekst_je.pdf
    > który mówi jasno i wyraźnie:
    > "Art10
    > 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
    > w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    > kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
    > przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
    > jednakże nie poniżej jednego roku."

    I mogłeś to podać na początku, zamiast odsyłać arogancko do google pisząc
    o ustawowej gwarancji. A jeśli moje pytanie o podstawę prawną to bicie piany,
    to cóż...

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1