    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rejestracja samochodu cz 2
    Date: Fri, 2 Apr 2010 01:02:10 +0200

    news:hp36du$t86$1@news.onet.pl...
    > wiadomości news:

    > Nie o to chodzi.
    > Raczej o to, że taki papier dokumentuje fakt, iż fakturę wystawiła
    > uprawniona firma.

    Każda firma jest uprawiona do wystawienai faktury.

    > Oczywiście na przypadek, gdy ktoś ma wątpliwości czy wystawca faktury
    > jest tożsamy z właścicielem wpisanym w dowodzie.

    Ale to nie jest sprawa nabywcy. Jego problem, to wykazanie nieprzerwanego
    ciągu właścicieli.

    > Owszem, gdy faktura jest wystawiona prawidłowo nie powinno być problemów.
    > Ale to jest życie, jak je znam zdarza się, że nie jest wystawiona
    > prawidłowo, a co za tym idzie niekoniecznie jest dokumentem który można
    > przyjąć za podkładkę do przerejestrowania.

    Ale nikt tu nie pisał, ze ta faktura jest nieprawidłowa. Ajeśli nawet, to
    należy sie domagać prawidłowej, a nie odpisu wpisu do ewidencji podmiotów.

    > To, czy prawidłowo zaksięgował samochd, to już nie jest
    >
    > Nie musi, ale może.
    >
    > Jeśli osoba fizyczna A zamieszkała B, prowadzi przedsiębiorstwo C w D i
    > na fakturze łaskawie umieści tylko C i D, to skąd urząd ma wiedzieć czy
    > fakturę wystawił właściciel?

    A jaka jest podstawa żądania, by fakturę wystawił właściciel? Pal sześć
    małą firmę. A jak to bedzie duża firma z wieloma oddziałami w wielu
    krajach, to też bedziesz się domagał, by właściciel osobiście wszystkie
    faktury podpisywał?

    > To czy ma prawo żądać tego dokumentu od nabywcy, to już zupełnie inna
    > kwestia, ale sens taki dokument ŚT, z którego wynika że A zamieszkały w B
    > przekazuje samochód na potrzeby swojej działalności C w D jest już
    > oczywisty.
    Nie zrozumiałem, o co Ci w tym fragmencie chodzi. Przecież A równie dobrze
    mógł pojazd nabyć w celu jego dalszej odstrzedaży. Czemu miałby go uznawać
    za środek trwały? I jaki by to miało mieć niby wpływ na rejestrację
    pojazduy przez osobę trzecią.