  • Data: 2013-05-27 07:43:05
    Temat: Re: Reforma sadownictwa
    Od: "Danusia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wiesiaczek" <c...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:knsrae$ej0$3@news.task.gda.pl...
    > On Sun, 26 May 2013 09:08:27 +0200, u2 wrote:
    > [...]
    > Widziałem taką "nieobciążoną" w akcji: Wydała wyrok skazujący niby za
    > wykroczenie drogowe, bez przesłuchania oskarżonego, beż świadków, bez
    > żadnych szkód materialnych. Wyłącznie na podstawie oskarżenia starej
    > panny, która uważała, że się przestraszyła. :)
    > Pierdolę takie nieobciążone.
    > [...]
    A ja widziałam rozprawe Sądu Apelacyjnego w którym Sąd w składzie trzy
    sędziny powyżej czterdziestki, w sprawie przeciwko ZUS, wbrew zaświadczeniom
    z państwowych urzędów i spisanych zeznań świadków uznał że powódce nie
    należy sie emerytura za sześć lat pracy. Jednocześnie Sąd nie wystąpił do
    prokuratury z wnioskiem że zaświadczenia z dwóch państwowych zakładów pracy,
    zaświadczenie z Wojewódzkiego Urzędu Pracy i potwierdzone notarialnie
    zeznania świadków są sfałszowane. Po prostu uznały że sie nie należy i już.
    Ponieważ był to Sąd Apelacyjny to automatycznie została zamknięta droga
    prawna, czyli żadne odwołanie już nie przysługiwało, jak również kasacja
    przed Sądem Najwyższym (ze względu na zbyt niską kwotę roszczenia).
    Oczywiście sędziny wiedziały że są całkowicie bezkarne i mogą wydawać wyroki
    wg. kaprysu (czyli swobodna ocena faktów, dowodów i świadków - lub jak kto
    woli własnego sumienia - a nie obowiązującego prawa).
    To taki prawdziwy przykład sprawiedliwości w RP na wyższym szczeblu.
    Dlatego reforma jest konieczna.

    pozdr