    From: cyklista <...@...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Recepta wystawiona (chyba) dobrze
    Date: Thu, 18 Jan 2007 09:38:24 +0100

    > Dziwna sprawa z tymi aptekami. Szukając specyfiku odwiedziłem kilka aptek. W
    > każdej było coś nie tak. Albo leku nie było, albo był ale tylko jedno
    > opakowanie...
    > W końcu trafiłem do apteki x. Pani aptekarka (czy jak tam się ona zowie)
    > popatrzyła na receptę i oświadczyła, że lek sprzeda ale za 100%, bo "recepta
    > nie ma jakiegoś numeru".
    > Zdziwiłem się, bo numery były i kody kreskowe też :-)
    > Pani aptekarka wskazała na ten kod kreskowy i oświadczyła, że w kodzie
    > czegoś tam nie ma i nie sprzeda inaczej niż za 100%.

    Czy miała racje czy nie to moze rozstrzygnąć ktos kto ta recepte
    oglądnie i sprawdzi czy zarzut aptekarki co do braków był zasadny.

    > Poszedłem do innej apteki i ... bez problemu kupiłem to co chciałem. Recepta
    > okazała się prawidłowa i miała wszystkie numery.

    Czy kupując mówiłeś o problemie z tą receptą w innej aptece?. Jeśli nic
    nie mówiłeś to jakiś bład recepty mógł pozostać niezauważony. Jeśli
    mówiłeś i recepta została dokładnie oglądnieta to sprawa wymaga wyjaśnienia.

    > Zastanawiam się, czy czasami pani aptekarka nie chciała ode mnie wyłudzić
    > pełnej odpłatności zasłaniając się wymyślonym błędem na recepcie?

    Mogło tak byc jak piszesz a mogło byc inaczej.

    > Czy takie "coś" można komuś zgłosić?

    Takie coś należy zgłosić do nadzoru farmaceutycznego, lub izb
    aptekarskich (a najlepiej do obydwu tych instytucji jednoczesnie).
    Oczywiście na pismie i czekac na odpowiedź, a potem napisać na grupe jak
    się sprawa zakończyła.

    > Jeżeli to rzeczywiście próba wymuszenia na mnie pełnej odpłatności to warto
    > o tym komuś powiedzieć, bo nie ma nic gorszego jak korzystanie na niedoli
    > ludzi chorych.

    Jeśli w wyniku wyjasniej wskazanych wyżej instutucji okaże się że to
    była próba oszustwa (wyłudzenia) to sprawa powinna automatycznie trafic
    do prokuratora.

    > A może im szyby powybijać :-)

    A jak powybijasz szyby to ty złamiesz prawo, a jak nie bedziesz dość
    szybki i cię dopadnie firma ochroniarska to może i stan twoje zdrowia
    sie pogorszyć :-)