    From: Jacek Sałacki <j...@t...eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Re: zbiorowa odpowiedzialność
    Date: Sat, 27 Mar 2004 15:26:44 +0100

    On Sat, 27 Mar 2004 14:28:35 +0100, Bartek Gliniecki wrote:

    Dzięki za odpowiedź

    > Istnieje odpowiedzialność solidarna dłużników. Wtedy wierzyciel ma do wyboru
    > kilka osób odpowiedzialnych za dług i może sobie ściągać od nich
    > wierzytelność w sposób dowolny - całość od jednego, w równych częściach od
    > każdego, w nierównych częściach itd.

    Ale w powyższym problemie nie ma to żadnego zastosowania?

    > Owszem, ale w prawie karnym. Odpowiedzialność w prawie cywilnym najczęściej
    > ma charakter obiektywny czyli niezależny od winy.

    A kto orzeka o odpowiedzialności w tym przypadku? Dla ustalenia uwagi -
    ktoś zniszczył coś we wspomnianym domu. Kto orzeka o odpowiedzialności
    i kto zostanie uznany za odpowiedzialnego w tym przypadku(zgodnie z tym
    regulaminem)?

    Jeszcze takie pytanie ogólne - Czy pokazany przeze mnie fragment
    regulaminu ma sens i jest zgodny z prawem?

    Z góry dzięki za odpowiedź.

    Jacek Sałacki