    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 4 Jul 2014 23:53:35 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę

    On Fri, 4 Jul 2014, Stokrotka wrote:

    > Jak wysyłasz mejla, to nie ma pewności kto go odbieże i kiedy.

    Prawda. Co nie wyklucza możliwosci dochodzenia, że odebrała osoba
    uprawniona.

    > Tak.

    No i o to mi chodziło.

    > Wyślij pocztą za potwierdzenim odbioru (czyli ze zwrotką), jak dalej nie
    > odbieże powiadom prokuraturę, narusza prawo karne.

    Przepis proszę.
    Wyraźnie pisałem, że WIEM, iż jest sankcja za niepotwierdzenie pisemne
    faktu ZAWARCIA umowy o pracę. Ale to nie ten przypadek.

    > To jest oczywiste.

    Nie jest.

    > NIe wiem ktury, ale raczej należy szukać w KC.

    Znam taki przepis TYLKO dla przypadku, kiedy sama umowa jest pisemna
    i to z zastrzeżeniem "pod warunkiem nieważności".
    Trochę flejmów o tym, że brak tego zastrzeżenia powoduje praktyczną
    nieskuteczność "żądania pisma" było (na grupie).

    > NIe tylko, świadestwo pracy

    A to być może.

    > i inne też podlegają.

    Poproszę o przepis.
    Przejechałem szukaniem przeglądarki KP, KK i KW - nie widzę.
    Zmiana tak, wypowiedzenie niekoniecznie.
    Obowiązek "pisemny" dla wypowiedzenia widzę tylko przy układzie
    zbiorowym.

    pzdr, Gotfryd