eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdbiór przesyłki sądowej przez inną osobę mieszkająca pod tym samym adresem › Re: Re: Odbiór przesyłki sądowej przez inną osobę mieszkająca pod tym samym adresem
  • Data: 2015-11-13 10:54:05
    Temat: Re: Re: Odbiór przesyłki sądowej przez inną osobę mieszkająca pod tym samym adresem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 Nov 2015, Liwiusz wrote:

    > Jak zwykle się mylisz.

    Podejrzewam, że to "jak zwykle", czyli kwestia nieprawidłowo
    postawionego pytania.
    Nie powinno brzmieć "czy może" tylko "czy ma prawo".

    To czy "może" faktycznie zależy od humoru "okienka" :P
    który to z kolei motywowany jest trzema czynnikami:
    istnieniem sankcji za niestosowanie się do przepisów,
    faktyczne egzekwowanie onychże sankcji tudzież rzeczą
    najważniejszą, czyli "wytycznymi" zapodanymi drogą
    służbową, niezależnie czy są zgodne z przepisami czy nie.
    Losowy przypadek usiłowania zgrania "wytycznych" z przepisami
    (już nieobowiązującymi) przy pewnej determinacji (znaczy
    pisania papiórków ze skargą) zajął mi parę lat temu
    kwartał, a chodziło o tak skomplikowaną sprawę jak
    przywalenie datownika na wekslu :> (ówcześnie wymagane
    rozporządzeniem MF).
    Śmiem podejrzewać, że (nadal) przypadki "ma prawo" oraz
    "może" są rozbieżne :>

    pzdr, Gotfryd