    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Radosław Sikorski pozywa...
    Date: Sat, 28 May 2011 10:22:24 +0000 (UTC)

    Sebastian Biały wrote:

    > Wycofujesz się teraz z kretyńskiej tezy.

    Wcale nie. Od początku mi o to chodziło - wbicie się do sieci poprzez
    podszycie się pod MAC właściciela (jeśli założył restrykcje na tablice
    maców), nie jest takie proste jeśli wcześniej się do tej sieci nie
    miało dostępu.

    MAC nie jest żadną metodą identyfikacji usera (bo sobie każdy może
    zmienić), ale całkiem przyzwoitą metodą ograniczenia dostepu.

    > Jak jesteś w sieci MACe są
    > ogólnodostepne a czesto ogolnosłyszalne. To wynika z istoty działania
    > ethernetu.

    Jak jesteś.

    > Jest na to kilka metod, niektóre techniczne niektóre socjotechniczne.

    A, czyli mówimy już o celowym, planowanym włamie, z dopadaniem usera w
    innych sieciach, czy stawianie niezabezpieczonych sieci tylko po to
    żeby go wyśledzić.

    Pewnie, da się, ludzie są naiwni. Ale to już zupełnie co innego niż
    "bueeehhehe, załóż sobie restrykcje na MAC, a i tak wejdę bo sobie
    prościutko zmienię MAC-a w swoim kompie".

    > Jednak przeoczyłeś ważną rzecz - rozmowa była między innimi o sieci
    > LAN a nie Wifi. W LAN nie trzeba dużo robić żeby się do niej dostać -
    > czesto masz drut w domu, a jak nie masz to można podpiąc się do kabli
    > które są w okolicy. MAC wtedy jest jawny i mozna go podsłuchac nawedt
    > nie używając specjalistycznego oprogramowania (arp -a).

    Mam lan w domu pociągnięty. Swój własny, stary, jak jeszcze wifi nie
    było popularne (i było drogie). Ciekaw jestem jak byś się do niego
    dostawał... No w sumie możesz się włamać do mieszkania fizycznie ;-)

    --
    Pozdro
    Massai