    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rachunek za ogrzewanie
    Date: Sat, 27 Sep 2003 11:51:39 +0200

    | No jasne, ze nie zmiejszą, ale somo ich powieszenie
    | spowoduje zakręcenie zaworów i spadek zuzycia
    | o ok. 20-30%,
    | przynajmniej tak u mnie było i potwierdziło sie
    | jeszcze w kilku innych sytuacjach.

    Z mojej oceny wynika, że spadek zużycia ciepła powoduje przede wszystkim
    zamontowanie zaworów sterujących. Po prostu, jak jest ciepło, to przykręcamy
    kaloryfer, a nie otwieramy okna. Z reguły jedno montowano przy okazji
    drugiego o osobiście sądzę, że stąd może to tak wygląda. Jeśli ktoś ma przy
    kaloryferze stary zawór, to nie będzie nim wachlowała "w te i na zad", bo
    prawie na pewno zacznie cieknąć.

    | A że kontrowersyje ?
    |
    | w Polsce wszystko jest kontrowersyjne,

    A na świecie, to niby lepiej? Jest wiele zagadnień, który nie da się
    rozwiązać ku zadowoleniu wszystkich. Zawsze ktoś na tym straci. Naweet, jak
    by wszystkim dać po 100 zł, to będą pokrzywdzeni, bo czemu dostali tyle
    samo, co inni. To po prostu jest normalne.

    | nawet to, ćzy trzeba czekac na zielone światło na skrzyżowaniu gdy
    | jest pusto wkoło.
    | Zobacz ile osób przechodzi na czerwonym gdy nie ma pojazdów.
    | Ten kodeks drogowy jest w ich mniemaniu zdecydowanie zbyt
    | restrykcyjny i kontrowersyjny .

    To nie wina kodeksu tylko inżyniera drogownictwa, który tak zaprogramował
    sygnalizację, że działa o drugiej nad ranem na pustej ulicy.