  • Data: 2005-10-05 19:59:11
    Temat: Re: Rachunek bankowy
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    łysy wrote:
    > Jeszcze jedno, jak się spytałem czy to może być konto żony Pani
    > odpowiedziała mi że nie może.
    > Musi być moje osobiste.

    I tu ma rację. Jeśli firma jako nazwę odbiorcy przelewu wpisze Ciebie to
    bank może cofnąć przelew (niezgodność nazwy z nr rachunku) (chociaż w 90%
    przypadków nie cofnie). Jeśli wpisze żonę, to firma nie będzie miała
    żadnego potwierdzenia, że Tobie wypłaciła pensję (a to może prędzej czy
    później doprowadzić do problemów).

    > Przecież numer konta chciałem im podać, a oni usilnie namawiają mnie do
    > założenia swojego, którego ja nie mam ochoty zakładac i nie mam ochoty
    > płacić bankom sowitej prowizji.

    Wiele banków prowadzi konta za 0zł. Jeśli w okolicy nie masz żadnego
    oddziału ani bankomatu, to są banki, które oprócz 0zł za prowadzenie
    jeszcze dają przelewy przez Internet za 0zł (skoro wolisz trzymać pieniądze
    na koncie żony).

    Owszem, masz prawo się uprzeć nie założyć konta i wtedy to księgowa musi
    wymyślić jak Ci wypłacić pensję (a wypłacić musi). Tylko czy warto się
    kłócić o sprawy drugorzędne?

    A może i Tobie i księgowej będzie odpowiadać wypłata pensji przekazem
    pocztowym?

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>