  • Data: 2020-10-16 19:12:03
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.10.2020 o 18:04, J.F. pisze:

    > A to zalezy, co masz na mysli. Podatek koscielny jak Niemczech (kto nie
    > chce - nie placi ... o ile sie odwazy),

    Ten podatek to też głupi pomysł.
    Kuriozalny pomysł.

    Każda organizacja pozarządowa powinna działać na równych i tych samych
    prawach. Jak ktoś chce, to niech sobie wpłaci datek organizacji, która
    mu się podoba. Angażowanie do tego (dla konkretnej wybranej organizacji)
    całego aparatu skarbowego państwa jest chorobą.

    Tak, wiem, zaraz padnie argument, że przecież można odliczyć w picie 1%
    na wybraną organizacje pozarządową.
    Ale po pierwsze, to jest kwota z podatku, którą i tak trzeba zapłacić, a
    nie osobny podatek, a po drugie, te organizacje działają zgodnie z
    prawem, prowadząc księgowość podlegającą weryfikacji, na równych zasadach.
    Po trzecie, nikt normalny nie neguje, że organizacje pozarządowe są
    potrzebne i dobrze, że państwo pozwala przeznaczyć część podatku na ich
    działalność.
    Gdyby kościół działał zgodnie z prawem, na równych zasadach jak inni, to
    nic mi do tego, czy ktoś przeznaczy swoje 1% podatku na taką organizację.
    W tym chorym kraju, czy chcę czy nie, to i tak płacę na pensję szamana
    zatrudnionego w szpitalu na etacie. Albo w wojsku. Albo w urzędzie. Albo
    w szkole.
    To nie jest normalne.

    > czy jakies postulaty "my sluzymy
    > 98% spoleczenstwa - to dotacja nam sie nalezy".
    To, czy ktoś służy społeczeństwu można zweryfikować. A nawet trzeba,
    jeżeli twierdzi, że służy 98% i domaga się dotacji tupiąc i przebierając
    nogami.
    A jak na razie, to obiektywne fakty wskazują, że kościół od dawna
    szkodzi społeczeństwu. I to całemu 100%. Skłócając i podżegając do
    nienawiści do innych ludzi. Można się tego dowiedzieć czytając również
    podręczniki do historii.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr